Hej amino'er. Jeg arbejder på et spil sammen med nogle gutter og vi har snakket om at starte et firma men vi valgte at vente fordi det er for besværligt som umyndig. Vi er nu stødt på det problem at der er noget software vi skal bruge som man skal være registreret spiludvikler/firma for at få adgang til det. jeg har allerede skrevet ansøgning om at få tilladelse til at åbne enkelmandsvirksomhed Men har ikke fået sendt den endnu. før jeg sender den vil jeg gerne vide hvad der er rigtigt godt at skrive i ansøgning for at øge chancen for at blive godkendt. Så ville jeg også lige vide om det er muligt at hyre dem jeg udvikler spillet sammen med, selvom de er fra udlandet.(Holland, Australien og USA.) . |
du kan læse lidt om ansøgning her - regn 10-16 ugers vente tid - jo mere du kan vise, at der ikke tages risiko og skabes gæld, jo bedre http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html
Når du har CVR må du ha honorarlønnede i Holland, Australien, USA osv - og er det personer skal du indberettet honoraret på skat dk - som person unden CPR på deres navn, adresse og fødselsdata - så er det helt lovligt og udgift (fradrag) for dig.
af sted med en ansøgning
vh John Hannover