Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis regnskabsprogram, hvad skal jeg vælge ???

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Nibe
Tilmeldt 4. Sep 07
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er kommet rigtig godt igang med mit firma som er en webshop med navnet: www.vandklar.dk  hvor jeg sælger svømmeudstyr.

Nu skal jeg irriterende nok Wink også lave regnskab - og derfor vil jeg spørge om nogen kender et gratis regnskabsprogram med plads til mange posteringer, med mulighed for fakturering mm. ???

På forhånd tak Smile

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej,

 Prøv at tjek www.mitregnskab.dk

 // Mads
 

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Theres no such thing as a free lunch ;-) Eller sagt på en anden måde: Personligt ville jeg være lidt nervøs ved at benytte et program til at administrere de vigtigste tal i min virksomhed, hvor udvikleren af programmet ikke direkte tjener penge på at sikre at programmer er stabilt og bliver forbedret. Bare mine to cents :-)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig e-conomic.dk
Det er ikke gratis men det koster altså heller ikke alverden at starte op i, og så giver det dig muligheden for at udvide efterhånden som din forretning vokser og du fx får behov for at dit økonomisystem snakker sammen med din webshop eller lignende.
Desuden er det dejligt at man kan give sin bogholder og revisor adgang, og samtidig selv holde øje med hvad der sker...

Alternativt så prøv at kigge på http://www.sigmaregnskab.dk/ eller Saldi: http://www.saldi.dk/
Her skal du nok bare være opmærksom på at du selv skal bruge uforholdsvis meget tid på at starte op og at hjælp koster penge.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lønne:

Alternativt så prøv at kigge på http://www.sigmaregnskab.dk/ eller Saldi: http://www.saldi.dk/
Her skal du nok bare være opmærksom på at du selv skal bruge uforholdsvis meget tid på at starte op og at hjælp koster penge.

 

Du kan komme igang med SALDI på 10 minutter, hvis du anvender standardopsætningen. Hotline er med i prisen på abonnementet, som giver adgang for 2 samtidige brugere. Så det passer ikke at man skal bruge " uforholdsvis meget tid på at starte op og at hjælp koster penge". Og med SALDI kan du trække regnesabet hjem på din egen server - den mulighed har du ikke med e-conomic. 

 

SALDI Regnskab for iværksættere

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar Eg Gensmann:
Theres no such thing as a free lunch ;-) Eller sagt på en anden måde: Personligt ville jeg være lidt nervøs ved at benytte et program til at administrere de vigtigste tal i min virksomhed, hvor udvikleren af programmet ikke direkte tjener penge på at sikre at programmer er stabilt og bliver forbedret.

Jo - efter IT er der faktisk noget der hedder free lunch (dette råd koster dig fx kr 0,00).

At udvikleren tjener penge, tvinger ham til at videreudvikle, hvilket netop IKKE sikrer stabilitet. Selv bruger jeg dog SummaSummarum som koster en lav engangsbetaling

 

Se http://regnskabsprogrammer.homepage.dk/oversigt.htm

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

henrikkrebs:
At udvikleren tjener penge, tvinger ham til at videreudvikle, hvilket netop IKKE sikrer stabilitet. Selv bruger jeg dog SummaSummarum som koster en lav engangsbetaling
 

Ahh der vender du vist mine ord lidt :-)

Jeg skriver netop at jeg forventer at pengene går til at sikre at programmet er stabilt og bliver forbedret. Det betyder ikke nødvendigvis at jeg forventer at mine penge går til feature bloat og at udvikleren kun udvikler for at kunne tjene flere penge ved at tage penge for nye versioner. Den slags udviklerer handler jeg normalt ikke længe med.

Det er vel udelukkende et spørgsmål om udviklerens temperament og evner som udvikler, at han ikke bare tilføjer funktioner til programmet for at tjene flere penge på bekostning af stabilitet, det har ikke meget at gøre med om programmet koster eller ikke koster. Man kunne også argumentere for at udviklere der forærer deres program væk og kun tjener på at supportere det, bevidst gør programmet svært at bruge for at kunne tjene flere penge på support. I sidste end handler det vel om udviklerens moral og etik og om kunderne er villige til at følge hans eller konkurrentens spilleregler i forhold til hvad de får ud af det.

Det kræver også ressourcer at gøre et program stabilt og på det område er penge nu en gang den nemmeste måde at overføre disse ressourcer på tværs af lande- og bygrænser, som tak for udført arbejde. Hvad end ressourcerne er penge til at betale udviklerens husleje, cola til de lange nattetimer eller noget helt 3. Her er jeg så bare personlig mere tilhænger af at få en pris på programmet som giver mig en følelse af at udvikleren kan leve og dedikere tiden og mandskabet til at gøre programmet bedre over tid, end at forsøge at kanalisere udgifterne alt for meget over i alternativer indtægtsmodeller, for derfor at dække over at udviklingen af programmet rent faktisk koster noget. Der kan så være andre årsager til at man gør netop det i unikke situationer, men det er vist uden for scopet af denne her tråd. :-)

/my 2 cents 

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også gode erfaringer med Summa Summarum - men hvis du allerede har en revisor er det altid godt at vende med ham om hvilket program han "understøtter". Jeg har nemlig kendt revisorer som ikke kendte Summa Summarum og derfor ikke kunne finde ud af at rådgive omkring bogføring i programmet. Ham jeg har nu bruger det flittigt og startede med at tilbyde mig et par timers undervisning i programmet så jeg kunne komme godt i gang med at bogføre.

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Muligvis føler din revisor sig for fin til 'jævne' programmer som SummaSummarum. Heldigvis har SummaSummarum gode exportmuligheder, så du kan sagtens sende ham en xls eller csv fil med alle tallene

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

henrikkrebs:

Muligvis føler din revisor sig for fin til 'jævne' programmer som SummaSummarum. Heldigvis har SummaSummarum gode exportmuligheder, så du kan sagtens sende ham en xls eller csv fil med alle tallene

 

Not a change in hell ;-)
Jeg benytter selv e-conomics og har derigennem mulighed for at lade både bogholder og revisor adgang til systemet. Jeg kan altså selv stå for at indtaste regningsdetaljer, bogholderen kan tage tjansen derfra med at styre indbetalinger og alm. bogføring og revisoren kan logge ind og gøre hvad han gør af revision.
Hvis mine to eksterne parter der, ikke kan finde ud af at bruge mit valg af system, så kan jeg ikke bruge dem. For mig skal administration holdes på et absolut minimum og det gør det ikke hvis jeg skal bruge til på at importere/eksportere regnskabsoplysninger. Bogholder og revisor har fuld adgang til regnskabssystemet og det passer mig fint.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)