Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktisk varmeregning 250% af det udlejer lovede?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg håber I kan hjælpe og dette er et ok sted at spørge.

Min private udlejer forklarede for et år siden, at de forventede varmeomkostninger jvf. tidligere lejer var 400 kr. per måned.
Deraf lyder aconto varmebidrag også på 400 kr.

Han har absolut mundtligt givet udtryk for at 400 kr. var hvad den tidligere lejer brugte, og som han sagde "...og han er ikke typen der gider gå at fryse".
Man skulle altså tro almindelig sparsommelighed kunne give lidt retur på varmekontoen.

Nu har jeg så modtaget varmeregnskabet udarbejdet af varmemålerkontor i samarbejde med ejendomsforeningens advokatkontor - det ser altså helt fint ud.
Det bliver nu i virkeligheden 1.000 kr. i måneden, altså over dobbelt så meget som jeg var forberedt på. Der lyder derfor også en stor efterregning.

Da der er blevet installeret nye målere i ejendomme, bad jeg derfor om sammenligning med sidste lejer. Viste sig, at han faktisk betalte noget mere end 1.000 kr. i måneden for varme. Det fremgår også af varmeregnskabet at ejendommens lejeres gennemsnitlige varmeomkostninger er højere end mit.

Med andre ord: varmeforbruget er reélt, min udlejer prøver ikke at snyde mig, men han har jo misinformeret mig fra start af og frarøvet mig muligheden for et år siden at sige at 1.000 kr. i måneden til varme er for dyrt?

Hvad siger i... er det noget at blive uvenner over, og har jeg i så fald overhovedet noget jeg kan gøre når jeg ikke skriftligt kan dokumentere hans udsagn om de 400 kr.?

Ha' en god uge :-)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)