Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette firma i Tyrkiet, sælge i Danmark - skat?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte forretning, der skal sælge varer i Danmark fra Tyrkiet.

Igår fik jeg mig noget af en overraskelse - det viser sig, at jeg har været tyrkisk statsborger hele mit liv uden at vide. Dette gør at jeg kan starte forretning i Tyrkiet.

Et basalt spørgmål i den anledning:

Hvis jeg opretter mit firma i Tyrkiet, og importerer og sælger varer via nettet i Danmark, skal jeg så betale skat i Danmark eller i Tyrkiet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du bor i Danmark og arbejder - og sælger fra tyrkiet i Danmark, vil din personlige skat være i Danmark - hvad virksomhed angår sikkert samme ud fra driftssted (der hvor du i praksis driver forretning fra) - jeg tror du vil finde det giver flere omkostninger end du har lyst til med den tyrkiske forretning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Planen er at arbejde fra Tyrkiet af. Så personlig skat i Tyrkiet, hvis jeg forstår dig korrekt. Alt kommer til at foregå fra Tyrkiet.

Må jeg spørge hvilke omkostninger du tænker på i forbindelse med at have en virksomhed i Tyrkiet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

denlokalekøbmand:

Planen er at arbejde fra Tyrkiet af. Så personlig skat i Tyrkiet, hvis jeg forstår dig korrekt. Alt kommer til at foregå fra Tyrkiet.

Må jeg spørge hvilke omkostninger du tænker på i forbindelse med at have en virksomhed i Tyrkiet?

jeg tænkte på dobbelt omkostniger DK og Tyrkiet - hvis du skal bo fast i tyrkiet og ikke være i Danmark i princip overhovedet - men drive forretningen rent fra tyrkiet, så vil det jo være tyrkisk skat for dig. Du skal dog ikke være meget i DK hvis din forretning retter sig med salg i DK  (fra Tyrkiet) før du med vel dobbelt statsborgerskab vil være dansk skattepligtig, så undersøg det til bunds

Bor du fast i tyrkiet- uden nære tilhørsforhold i DK (ex nære familie/kone osv) og uden dansk bopæl så skat i Tyrkiet - ellers mange regler (Heller T og manden kan man minde om)

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. May 15
Indlæg ialt: 62
Fra  E-væsker Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Den lokale købmand, Du skal betale skat i det Land som din virksomhed er I...

Det kom også bag på mig, fordi at jeg bor i Danmark, men har i en virksomhed (E-væsker) i Flensborg (Tyskland).

Også ordner min Revisor, resten med de danske Skatte myndigheder, fordi at Skatten er laver i Tyskland end i Danmark.

Fordi at jeg så skal betale Differencen (mellem dansk og tysk skat) til de Danske Skatte myndigheder. 

Hos E-væsker kan du købe alt i billig E-væsker med nikotin, og E-cigaretter!

Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej E-Væsker.

Tak for dit svar. Det er jo en meget væsentlig pointe. Men så kan jeg jo ligeså godt oprette firmaet i Danmark, hvis man ikke kan undslippe at betale differencen mellem de to lande man opererer i? Så er det immervæk nemmere at have registreret forretningen i DK fra starten. Også i forhold til sprog og system.

Mvh Orhan

Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige været i kontakt med en repræsentant fra vaeksthuset der hårdnakket påstår vi kun skal betale skat i Tyrkiet i ovenstående scenarie. Der er vidst ikke andet at gøre end at ringe til SKAT selv, som garanteret vil komme med et helt tredje svar :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

nu er væksthuse vel ikke skatte eksperter og ja hvis du ringer til skat får du sikkert også forkert svar.

Gå til en rigtig revisor - det med salg i DK, evt tilhørsforhold DK, bo i Tyrkiet - være i DK ?? er topkompliceret og kan slet ikke klares i en kort telefon. 

Brug 1000 kr på en halv time med en god revisor - ha alt klart KORT på skrift (kan også være en time) og få langt mere at vide, så du kan komme videre.

Hvis nogen svarer på det du spørger om - i en kort telefon, så er den som udgangpunkt gal

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. May 15
Indlæg ialt: 62
Fra  E-væsker Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

denlokalekøbmand:

Jeg har lige været i kontakt med en repræsentant fra vaeksthuset der hårdnakket påstår vi kun skal betale skat i Tyrkiet i ovenstående scenarie. Der er vidst ikke andet at gøre end at ringe til SKAT selv, som garanteret vil komme med et helt tredje svar :)

Jamen har du bopæl i Tyrkiet nu? så skal du betale Tyrkisk skat :-D

Og fordi at vi har valgt at ligge vores Virksomhed i Tyskland, er fordi at det ikke er Lovligt at sælge E-væsker med nikotin i Danmark  

Hos E-væsker kan du købe alt i billig E-væsker med nikotin, og E-cigaretter!

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. May 15
Indlæg ialt: 62
Fra  E-væsker Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Men noget andet du skal være opmærksom på er momsen, fordi da vi oprettede vores Virksomhed, gjorde vores revisor os opmærksom på, at hvis vores salg er udelukkende er til danmark så skal vi betale dansk moms...

Kan ikke helt huske hvad grænsen for det var, men mener at det var omkring en omsætning Over 34.000 Euro    

Hos E-væsker kan du købe alt i billig E-væsker med nikotin, og E-cigaretter!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)