Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når man rammer muren?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Som overskriften siger, hvad gør man når man rammer muren? Jeg har så travlt på mit daglige job at jeg ikke rigtig har fokus på mit iværksætteri. der er masser af ideer, men jeg mangler i den grad fokus.
Jeg har ind til videre fulægt en regel der hedder noget i denne stil "hvis ideen stadig er god efter et halvt år går jeg videre med den". det har reduceret antallet af brugbare ideer til et par stykker om ugen. Men jeg kan ikke samle mig om at realisere dem.
Jeg er egentlig ikke ude på at kvitte mit dagjob som lærer, til trods for alle de tæv vi får i medierne synes jeg stadig det er et godt og inspirerende job, men lønnen sucks.
Min hjemmeside er kedelig og til trods for mange gode ideer til at gøre den spændende så har jeg virkelig svært ved at tage mig sammen selv om jeg tilbringer timer nok for computeren. Der er lige pludselig mange 7-kabaler der skal lægges og kaffe der skal brygges.
Jeg mangler bl.a. noget Dankort betaling på siden, det ved jeg at jeg ahr set en tråd eller to om herinde, men jeg kan ikke huske hvor (der er flere dårlige undskyldninger hvor den kom fra )
Jeg har også et par andre projekter på beding, men det er lige pludselig blevet meget mere spændende at rette blækregning (tro det eller lad være) end det er at lave hjemmesider.
Hvad gør I andre når I ikke lige kan samle jer? eller jeg virkelig den eneste der går død i tingene?
Det handler ikke om at jeg ikke gider arbejde hårdt for succes, det handler heller ikke om at jeg ikke har ideerne, men jeg mangler overskudet.
Gode råd og los i r.... ønskes
MVH
Nicholas
Nicholas Jensen
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50
Dato: 2/12/2006 8:35:27 PM Forfatter:Nicholas Jensen

Gode råd og los i r.... ønskes

De (los i r****) gives bedst af en partner, tror du ikke at det er sådan en du mangler? En du kan snakke tingene igennem med, en der giver mulighed for at der bliver lagt flere timer i det og en der supplere dine kompetancer :)

Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:06

Hej

Når jeg rammer er periode hvor mit iværksætter arbejde bliver total ustruktureret.
Gør jeg meget ud af at lave en " hvad skal jeg lave, hvornår liste"

Det er nemt at laven f.eks. om aften når man har lyst. Så lav en liste et par dage frem, den skal være så detaljeret at du ikke skal tænke på hvad du skal lave hvornår. Det gør det nemme at sætte sig ned at lave det.
Efter et par dage, så lave status, Det giver en god fornemmelse når du har gennem ført det, får så kan du lægge nye planer.  og du oplever samtidig at dit/dine projekter flytter sig hele tiden.
Små succere hele tiden.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:14
Hvis du vil være iværksætter, så sig dit job op, du kan altid komme tilbage med den profession du har.
Når du har kvittet jobbet, så bliver du hammer presset og det vil sikkert give dig fokus og energi og forhåbentligt succes.. Hvis ikke, så er det nok lønmodtager du skal være og det er jo også helt fint.

Dbh Martin
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:19
Ryd op!!! Du har alt for mange jern i ilden ad gangen.

Der er desværre ingen nem vej, så det er den hårde.

Skriv alt, hvad du vil gøre, ned. Sorter aktiviteterne. Hvis aktiviteterne tidsmæssigt virker lidt store, så bryd dem ned i mindre - på timeniveau, hvis du mener, at det er nødvendigt (og det er det vist i din situation i øjeblikket).
Læg opgaverne i den rækkefølge, du vil løse dem i. Tag gerne nogle af de nemme og hurtigt løste opgaver først - så er de væk.

Lav en kalender eller skema, hvor du planlægger, hvad du gør, og hvornår. Lad være med at lægge flere aktiviteter, end du kan nå og hvad der er realistisk. Der skal også være plads til andet. Husk at indlægge opgaver til pasning af dit arbejde og hvad du ellers laver.

Og så det vigtigste: Gør, hvad du har planlagt. Er du før færdig med en opgave, så skal du ikke straks kaste dig over den næste opgave. Oplev, at du er færdig og giv dig selv en fortjent belønning med at rette lidt blækregning eller hvad du har brug for.

Som sagt er der ingen nem vej (det kan højst være at droppe opgaverne helt!!) så det er bare at starte oppefra og arbejde sig ned. Det kan virke som om, at det ikke hjælper i starten, men det lønner sig rigeligt senere!!!

/Jakob

Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 21:29

Hej Nicolas

Jeg vil for det første lige gi de andre ret i det de har sagt..

Drop dit job så du presser dig selv lidt mere måske, du kan også bare finde ud af noget deltidsarbejde så du alligevel har en fast indkomst. Ja også lav en "to do liste" :-)...

However... Vil jeg også lige sige at der er mennesker som kan svinge pisken, og der er dem som har brug for andre til at svinge pisken. Der er dem som kan få sig selv op om morgen, og der er dem som bare sover til langt ud på dagen. Der er dem som siger "årh jeg gør det i morgen, hulk" (og aldrig får noget gjordt)også er der dem der siger "så skal det være nu!"... Min pointe er, (selvom jeg ung og uerfaren),  some people got it, some people don''t...

Men hvis du virkelig vil, så GØR det!!!!! Gør det gør det gør det....:-)

Men kan man ikke sparke sig selv i numsen tror jeg altså ikke det fungere i længden;-)

Det er ikke min menning at være negativ, blot en lille realistisk synvinkel.. Jeg kender dig jo ikke og ved ikke hvad du er for et menneske...:-)

Men held og lykke;-)
Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:54

Hej drenge og piger

Tak for lossene, jeg ved ikke om løsningen for mig lige nu er at sige jobbet op. Jeg ved jeg er iværksætter, det har jeg været siden jeg stod og solgte sandwich inde i baggården på IN mens min kone var højgravid for snart 7 år siden.
Mine projekter er tilrettelagt så jeg kan passe dem ved siden af mit "dagjob".
Jeg har dog helt klart brug for at tilrettelægge min tid bedre og det vil jeg så gøre.
Jeg tror samtidig jeg lige vil kigge på om jeg er ved at gabe over for mange forskellige ting, det har jeg en mistanke om.
Nå men nu vil jeg  bruge resten af aftenen i selskab med min smukke kone, så vil jeg imorgen tidlig når jeg vågner (sikkert kl. halv fem) lave en slagplan. Jeg har ferie her i uge 7 så det er med at bruge tiden fornuftigt.
Uanset hvad så har det at starte denne tråd tvunget mig til at revurdere tingene og det alene er med til at genskabe fokus.
Endnu en gang tak for de velmente los.
Nicholas
Nicholas Jensen
Tilmeldt 4. Feb 06
Skrevet kl. 22:00

"min smukke kone"

Årh hvor romantisk.... suk
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:01
Når de har kendt hinanden så længe skulle man tro, at hun læste med .
Tilmeldt 4. Feb 06
Skrevet kl. 22:03

haha ja lige det jeg tænkte!! (my kind of lady) haha..

Men det gør hun nok ikke, hehe, så iiiiih hvor romantisk ;-)
sådan en mand vil jeg også haaaa!!!!
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)