Jeg sidder og skriver hovedopgave, hvor jeg også skriver omkring Google AdWords. Jeg er igang med at forklare konverteringssporing og jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med at besvare.
Jeg har i mit praktikforløb arbejdet i Shopify og vi kan se at der er målt nogle salgskonverteringer. Jeg er dog ret sikker på at alle salg, som AdWords er skyld i, ikke er blevet målt. Det vi har haft mest af, er salg igennem de organiske søgeresultater men den webshop jeg har arbejdet med, er helt ny og forholdsvis ukendt, så er sikker på at mange af dem, reelt set har været igennem AdWords først. Men hvor nøjagtig er AdWords konverteringssporing så? og kan man gøre noget for at optimere det?
Håber i kan hjælpe.
BOBO - Møbler og boligtilbehør til de bedste priser.
Når der er tale om Adwords' eget konverteringsscript, så tæller Adwords alle konverteringerne som Adwords-konverteringer, hvis der er klikket på et Adwords-link inden for cookieperioden. Den tilskriver ikke salgene til f.eks. organisk search.
Det er en anden snak, hvis der er tale om Analytics-tracking. Der vil konverteringerne normalt blive tilskrevet last click-aktiviteten.