Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sammensatte ord i domænenavn?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gang i et nyt projekt, meget spændende og når de indledende børnesygdomme er ryddet af vejen fortæller jeg mere om det ;-)
Men jeg har dog et presserende spørgsmål.

Navnet er to ord - lad os kalde det Produkt Butikken (i mit tilfælde er det ikke to ord som normalt burde være sammensat)

Jeg har erhvervet mig diverse domæner med hhv. produkt-butikken.tld og produktbutikken.tld, men hvilket skal jeg brande?
Her tænker jeg både på SEO (skal nok sørge for at ikke-primære domæner 301 redirect'er), er den ene form at foretrække frem for den anden?
Samt hvad er mest brugervenligt når kunderne skal skrive/huske navnet?

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:06

Hej Nicolai.

Jeg ville klart markedsføre den uden bindestreg Wink

Kun hvis det er meget vanskeligt atyde de to ord fra hiananden ville jeg overveje den med bindestregen.

Venlig hilsen, Christian

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:10

Må jeg være fræk og bede dig uddybe lidt :-)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:00

Jeg tror egentlig personligt jeg ville markedsføre den med bindestreg - da den er mest korrekt i mine øjne.

De kunder som ville glemme bindestregen vil jo alligevel komme ind på dit site da du ejer domænet.

Jeg har dog ikke nogle pæne tal eller erfaringer at bygge min holdning på

Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 18:30

Uden at have styr på effekten i søgemaskinerne ville jeg helt klart vælge at brande domænet uden bindestreg, personligt synes jeg ikke om det.

Men dernæst skal du jo også tænke på at er det eksempelvis en produktbutik du har dig, så er det jo et sammensat navneord. Dvs. på korrekt dansk er det ét ord. Er det modsat engelsk, ville det være to ord. Men hvis dit eksempel er et dansk sammensat navneord, så vil jeg helt klart vælge ordet uden bindestreg.

Held og lykke med projektet;o)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:35

Det er to engelske ord, eller det vil sige den første del er mere "international" da det bruges af professionelle (kunderne) over det meste af verden og i hvert fald i DK er der ikke et dansk ord for det.
Navnet skrives i to i alm. tale og det vil det også blive i mit firmanavn tilfælde...

PS. Tak for svarerne ind til videre. Håber lidt at en SEO belært mand (m/k) kommer forbi og giver sit besyv med ud fra en SEO mæssigt betragtning, men ellers tror jeg det bliver med bindestreg. Jeg synes selv det ser dumt ud når det står samlet nemlig :-)
(har printet begge versioner ud med stor font og hængt op over min skærm så jeg hele tiden kommer til at kigge på dem...)

Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 18:45

Det meste korrekte i skrift er så to ord, men derfor synes jeg stadig at du skal vælge et domæne uden bindestreg.

Når større internationale firmaer kører kampagner via nettet er det oftest et sammenhængende domæne, de må garanteret have en grund;o)

Held og lykke;o)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:02

JBruhn:
Når større internationale firmaer kører kampagner via nettet er det oftest et sammenhængende domæne, de må garanteret have en grund;o)

Ser man f.eks. på coca cola, så bruger de meget bindestreg hvis jeg ikke tager helt fejl i min hukommelse. Ligeledes hvis du går ind på www.cocacola.com  skifter den selv over til deres domæne med bindestreg - Så det er ikke alle større internationale firmaer der bruger et sammenhængende domæne.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:42

Nicolai Lønne:

Må jeg være fræk og bede dig uddybe lidt :-)

S'føli Wink

Jeg har efterhånden registreret rigtig mange domænenavne.

På min færden i at finde de HELT rigtige navne, så oplever jeg stort set altid, at navnet uden bindestreger er taget - uden at navnet med bindestreger er taget. Det modsatte oplever jeg stort set aldrig. Dermed kan jeg bare konkludere, at navne uden bindestreger er langt mere attraktive end navne med bindestreger. Geeked

Det er ikke raketvidenskab, bare erfaring.

Venlig hilsen, Christian

Fra Holstebro
Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 08:53

Det er vel en smagssag - og et og andet sted kunne jeg godt tænke mig at "se" hvordan de to ord ser ud sammen.

Men når du nu siger de to ord normalt ikke hænger sammen, ja, så synes jeg det skal være med bindestreg. Kan godt se pointen i Coca Cola - og så dog. Tror der er en god håndefuld der opfatter cola som Cocacola ;)

Når du nu har begge, så fanger du jo alligevel dem der vælger at skrive det som et ord. Og så brander du dig med det der siger mest - og som et og andet sted er mere korrekt...

Tja... men synes bestemt også du kan lave det uden bindestre ;)

My 5 cent

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)