Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterstøtter?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Spjald
Tilmeldt 10. May 15
Indlæg ialt: 35
Fra  Lvh Foto Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der ved om man kan få det, og hvordan det hænger sammen hvis man kan?

Jeg går og overvejer at starte op for mig selv, men har nok brug for lidt starthjælp

Selvstændig fotograf, og fotografere både for private og for erhverv - www.lvh-foto.dk

Tilmeldt 12. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 09:09

Det kommer jo lidt an på om du med starthjælp mener økonomisk støtte eller rådgivning.

Begge dele er muligt, om end du skal have en helt klar plan med budget osv, hvis du skal gøre dig forhåbninger om økonomisk støtte.

Hvis du ønsker rådgivning er der flere muligheder, enten via kommunens væksthuse (finde i hvert fald i de større byer) eller via privat rådgivningsvirksomhed. Du skal dog nok påregne en vis egenbetaling.

mvh

Jørgen

Fra Spjald
Tilmeldt 10. May 15
Fra  Lvh Foto Skrevet kl. 09:33

Okay, det må jeg lige prøve at undersøge om vi har i nærheden
Tak for svar

Selvstændig fotograf, og fotografere både for private og for erhverv - www.lvh-foto.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:18

Væksthuse er en mulighed men det korte svar - og enkle er - at der ikke findes økonomisk støtte til opstart - det kan man glemme alt om. Der kan være lidt støtte til rådgivning, men økonomisk er man sin egen herre helt enkelt

vh John Hannover

Fra Spjald
Tilmeldt 10. May 15
Fra  Lvh Foto Skrevet kl. 10:25

Det tænkte jeg desværre nok :(
Men tak for svar

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 10:28

Det kommer an på din idé - Hvis den er lidt speciel, kan man måske få den crowdfunded :) 

Fra Spjald
Tilmeldt 10. May 15
Fra  Lvh Foto Skrevet kl. 11:04

Det har jeg aldrig hørt om, kan du forklarer lidt om det?
Det er ikke en opfindelse :)

Fra Greve
Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 27
Fra  Mads Husum Skrevet kl. 17:20

Hej Balooni

Crowdfunding kommer af to ord "Crowd" som betyder hob, og "funding" som betyder finansiering. Essentielt er det en måde hvorpå du får dit netværk til at give dig penge som en hjælp på at starte en virksomhed. Hvis man ikke lige selv har et netværk det kan det, er der i dag en del hjemmesider hvor man opretter sin idé og så kan brugerne af hjemmesiderne skyde penge i idéen hvis de synes den har potentiale, til gengæld for deres støtte kan du tilbyde produktet når det er udviklet, eller en t-shirt (det bare om at være kreativ). En af de mest populære crowdfunding hjemmesider er: https://www.kickstarter.com/ hvis du ønsker at læse mere om Crowfunding er det ikke længere end et google væk, håber det kan hjælpe lidt! Ellers er det bare i gang med at tage nogle ekstra vagter, og spare penge op på en konti ved siden af, det er den hårde vej, men for dig helt sikkert også til at fremstå passioneret over for fremtidige samarbejdspartner samt investorer. Hvor sejt er det ikke lige og kunne sige at man havde to jobs i en længere periode fordi man brændte så meget for sin idé, og havde brug for pengene til at starte det op!

Mvh mads.

Styrk dit personlige brand med en personlig hjemmeside - madshusum.com/hjemmeside

Fra Spjald
Tilmeldt 10. May 15
Fra  Lvh Foto Skrevet kl. 17:28

Mange tak Mads!
Mit store problem i det med at tage flere vagter er at jeg om 1/5 mdr er færdig udlært, og kan ikke blive, så skal først lige finde noget nyt (er i gang med at søge) og det vil jeg så have ved siden af :)
Dog er dette ikke en opfindelse, så ved ikke om det stadig kan lade sig gøre på den anden måde

Fra Greve
Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 27
Fra  Mads Husum Skrevet kl. 17:43

Hej Balonni.

Ja så er det nok ikke den mest optimale måde at skaffe penge på. Så vil jeg sige der eventuelt er to alternativer. 

Mulighed 1: Arbejd og spar penge op til du føler du har nok kapital til at kunne bruge al din tid og energi på det, og sørg for at have nok til at kunne give dig selv den løn som er nødvendig for at du kan få mad osv. 

Mulighed 2: Når du har fundet et job og en smule kapital vil jeg ved siden af mit arbejde starte op så småt. Hvis det er en service du yder, det kunne fx være at du er ved at uddanne dig som kok, så skab et personligt brand og skab en masse kunder ved siden af dit arbejde (det bliver hårdt ja), og når du føler at du tjener halvt så meget som du gør nu, skærer du alle goderne fra og hopper fuldtid over i din virksomhed, og så giver du den bare gas derfra.

Hilsen Mads.

Styrk dit personlige brand med en personlig hjemmeside - madshusum.com/hjemmeside

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)