Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået en god idé - hvad gør jeg nu?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hvalsø
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Som lynet fra en klar himmel, fik jeg for en måneds tid siden, en rigtig god forretningsidé. Jeg har tjekket markedet, og der er ingen der tilbyder det samme, og idéen er så god, at jeg for det første er klar til at gå videre med den, og jeg er forholdsvist overbevist om, at det vil kunne blive en stor ting i en stor del af verden. 

Grundidéen er en hjemmeside, der tilbyder en særlig service til dens brugere, og målet er, at det skal være lige så naturligt at bruge denne hjemmeside/service, som man bruger Spotify, Facebook m.v.

Jeg har fundet en virksomhed, som jeg ønsker skal være med til at levere noget af denne service. Jeg har ikke kontaktet dem endnu, men jeg kunne ikke forestille mig andet, end at de ville være interesserede i et samarbejde, da det vil kunne give dem en masse nye kunder.

Spørgsmålet er så nu - hvordan kommer jeg videre? Skal jeg på en eller anden måde sikre min idé, så andre ikke løber med den? Hvem kontakter jeg, med henblik på at få udviklet softwaren m.v.?

På forhånd tak!

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 13:27

Hej Christian

Jeg er rimelig sikker på at opfind.nu vil kunne hjælpe dig med vejledning og rådgivning i forhold til din ide, og hvordan du bedst muligt kommer i kontakt med det pågældende firma. Det er helt gratis + de har tavshedpligt. :)

Held og lykke med ideen! 

Mvh Uffe

Fra Hvalsø
Tilmeldt 21. Jan 13
Skrevet kl. 13:32

Tak for det Uffe,

Jeg anede ikke, at en sådan side eksisterede. Det er godt tiltag ;-). Dog tror jeg ikke lige, at det er det jeg leder efter, da min idé ikke er en opfindelse. Det er en service til folk via nettet, og altså ikke nogen fysisk ting.

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Skrevet kl. 13:43

Christian C.:
Det er en service til folk via nettet, og altså ikke nogen fysisk ting.

Hmm, nej jeg er heller ikke 100% sikker på om de kan hjælpe dig. Jeg tænker dog, at selvom din ide ikke er en fysisk ting, kunne de måske godt hjælpe dig med  ide-beskyttelse og virksomhedskontakt delen. 

Den svære del i dit projekt er nemlig, at på den ene side kan det være smart at få lavet en NDA (non disclosure agreement), for at beskytte din ide. Omvendt er det langt fra sikkert at man kan lokke virksomhederne til at underskrive den. Så måske opfind.nu evt. blot ville hjælpe og rådgive dig med den del? 

Jeg har i hvert fald tidligere været i kontakt med dem (det var så angående et fysisk produkt) - og der var de meget hjælpsomme og imødekommende. Smile

Fra Hvalsø
Tilmeldt 21. Jan 13
Skrevet kl. 13:49

Hej igen Uffe,

Det lyder fornuftigt, og absolut som en ting der skal prøves af. Jeg giver dem lige et kald i morgen, for at høre nærmere.

Tak for hjælpen!

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Skrevet kl. 14:10

Christian C.:
Tak for hjælpen!

Ingen årsag Yes

Du må da evt. gerne skrive herinde når du er kommet lidt længere i processen - kunne da være sjovt at høre, hvad der fungerede godt i forhold til præsentationen af ideer til andre virksomheder. 

God dag Wink

Fra Hvalsø
Tilmeldt 21. Jan 13
Skrevet kl. 14:11

Det vil jeg helt sikkert gøre :-).

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)