Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig børsnotering

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey med jer

Jeg har med stor interesse fulgt med i Cbrains børsnotering, det har stået i ca. 500.000 kr hvilket er småpenge samlignet med hvad man eller ser.

ifølge cse.dk er alle aktierne i firmaet blevet solg på 2 timer via.

hvad skal der til for at lave det tric??
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 15:23
Dato: 2/12/2006 1:34:37 PM Forfatter:Crõll
hvad skal der til for at lave det tric??

Viden om børsreglerne, samt en masse godtroende aktionærer...

Lidt mere info:

Og lidt om optagelse på fondsbørsen:

Alternativt, kan man blive optaget på en af de mindre børser som Dansk AMP eller First North.

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 3. Oct 05
Skrevet kl. 16:06
perfekt
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:12
Jeg læste dit indlæg som om du gerne ville vide, hvordan man lige laver nummeret med køre ideen igennem og ende med (og, det fortsætter forhåbentlig) en børsnotering med så stor succes. Det er jo et godt spørgsmål . Det er desværre ikke så tit, at vi ser den slags historier, men det er dejligt, når det sker.

Jeg tror at de fleste håber på og søger efter den helt rigtige ide, der på rette tid og sted bliver en succes, der rækker udover landets grænser - eller i hvert fald landet rundt i stor stil.

/Jakob
Tilmeldt 3. Oct 05
Skrevet kl. 16:30

"Jeg læste dit indlæg som om du gerne ville vide, hvordan man lige laver nummeret med køre ideen igennem og ende med (og, det fortsætter forhåbentlig) en børsnotering "

Sprogligt er jeg lidt klodset, til tider.

De har  9 mio. i omsætning og få deres navn på børsen på onsdag. Det skal nok rykke noget i kasse.
hvis man stadig kan få dem til  lidt over 5 kr, så er det nok ikke en helt dum ide.

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 16:37

Dato: 2/12/2006 4:30:03 PM Forfatter: Crõll

hvis man stadig kan få dem til  lidt over 5 kr, så er det nok ikke en helt dum ide.

Hvorfor tror du det?

Alt om både i Danmark

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Skrevet kl. 16:38
Jeg synes godt om deres produkt, men jeg kan også beklage, at de kommer ind på børsen på et tidspunkt, hvor antallet af børsnoteringer ikke rigtig er til at få øje på og derfor kaster alle sig over dem og der går kraftig spekulation i deres aktie for at tjene en hurtig gevinst. Jeg vil også gerne købe en aktiepost hos dem, men jeg venter lige til det meste postyr er faldet til et fornuftigt leje - om prisen er 5 eller noget andet betyder mindre. Så får de en plads i den lidt mere spekulative ende af min portefølje.

/Jakob

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 16:39

Jeg qouter lige et indlæg fra www.euroinvestor.dk:

De vil udbyde 2mio nye aktier således de samlede antal aktier bliver på 20 mio. De vil have 5 kr per aktie, hvilket ved en pris på 5 kr per aktie betyder en markedsværdi på 100mio plus gæld.

Selskabet er en ganske almindeligt it-hus der laver nogle konsulentydelser. Det er altså ikke et selskab der har noget specialprodukt, nicheydelser, monopollignende status eller lignende der kan berretige en høj forventet fremtidig indtjening. Derfor bør selskabet ikke værdisættes til mere end maksimalt 20-25 * årets resultat. Cbrain havde i 2005 en omsætning på 8,9 mio og et resultat på 1 mio. Det betyder en P/E på over 100 ved en aktiekurs på 5kr.

Det betyder at kurs 5kr. er fem gange for dyrt. Hvis man så samtidig kigger lidt på personlisten bag selskabet så bør advarselslamperne blinke.

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 3. Oct 05
Skrevet kl. 16:49

De levere standart it løsninger, og har kun en omsætning på 9 mio.  Det er et enormt marked

Oven i købet skriver de på dere side "Teknisk baseres cBrains løsninger på en ny softwareteknologi benævnt "service-arkitektur" (SOA), hvor løsninger bygges med udgangspunkt i et bibliotek af software-komponenter"

potentialet er kæmpe stort,  hvis man oven i købet kigge på en psykologiske ved en børsnotering, ser det ikke helt dårligt.  

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Skrevet kl. 16:50
"CBrain udvikler forretningssoftware, som det selv mener at kunne gøre hurtigere og billigere end traditionelle softwarehuse. Det begrundes med, at der tages direkte udgangspunkt i brugere og virksomhedens arbejdsgange - en metode, der kaldes procesbaseret design. Desuden er selskabets løsninger baseret på en række komponenter, der sættes sammen som byggeklodser."

Jeg synes at det er en interessant strategi og jeg tror, at det er en fornuftig vej at gå. Som sagt, når postyret er faldet ned, bør man lige se, hvordan markedet ligger. Det er korrekt, at man kan købe for dyrt, men lad os nu først se, hvor prisen lander.

/Jakob

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)