Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikre mig rettighederne til et domain, hvordan?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hallo allesusammen Jeg skal i gang med en webshop. Tingene er ikke helt på plads endnu, men vil gerne sikre mig at webshoppen får et bestemt domain. Hvordan finder jeg et billigt webhotel til mit domain navn? Da webshoppen skal være .fo (færøerne), hvordan kan jeg undersøge om domainet er optaget. Jeg har naturligvis afprøvet domainet, og det ser ikke ud til at være optaget, men tvivler alligevel, da det er rigtig populært internationalt. Og er der andet end webhotellet jeg skal kontakte?Som I kan se er jeg ikke særlig skarp på dette område, men ved Jer der ude kan hjælpe. mvh arm
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 01:18

Du kan læse lidt om registring af .fo domæner her http://www.nic.fo/ der er nogle krav der skal opfyldes. Jeg ved ikke lige hvem du skal vælge til det.

Jeg hæfter mig ved at du, som så mange andre efterlyser et billigt webhotel til dit domæne. Jeg vil gerne spare dig for en masse ærgelser senerer hen ved at fortælle dig at der er en grund til at det nogen steder koster 9kr om måneden og andre steder flere hundrede.

Der er mange parametre du skal tage hensyn til. Det er selvfølgelig super vigtigt at hosten understøtter det shopsystem du har valgt, altså skal der være MSSQL eller MySQL database, bestemte phpversioner, asp eller noget helt andet for at det overhovedet fungere. Når du har fået det tekniske på plads så skal du tænke på hvad du vil med din shop. Er det en lille "hobbyting" eller vil du gerne have en vis indtjening i den? De billige webhoteller ligger på servere med mange brugere og det har betydning for den hastighed din webshop kører med, og da mange mennesker er utålmodige så kan du spørge dig selv om du har råd til at spare?

Så er der support når du ikke er så skrap til det, som du selv siger, så skal du i særdeleshed overveje om du kan leve med emailsupport med 24 timers responstid som ikke er unormalt eller om du vil have telefonisk døgnsupport, jeg vil nok anbefale det sidste eller i hvertfald en mellem ting med telefonsupport i normal åbningstid.

En lille tanke jeg ikke kan lade være med at tænke er hvis ikke man tror man kan tjene de måske 500 det koster om mdr at have en god host med betalingsgateway, kan det så overhovedt betale sig at lave en shop?

Selv om der ikke lige er nogen svar til dig så håber jeg du kan bruge ovenstående til noget alligevel.

Held og lykke med projektet.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:23

Køb domænet. Punktum.

Du skal ikke tage stilling til webhosting før du har talt med din leverandør om hvad du skal have der, du er tilsyneladende ikke selv i stand til at tage det bedste valg selv (har du jo lige sagt :)) derfor skal du have en underleverandør til at tage sig af den del.

Men Kennith har ret, du skal nok regne med at slippe 2-600kr om måneden for hosting og  og 2-500kr for betalingsgateway, og mellem 10 og 150.000kr i opsætning af shoppen.

Men udover det skal du have held og lykke med projektet :)     

Tilmeldt 20. Jan 08
Skrevet kl. 05:44
Hallo Kennith Mange tak for hjælpen. Har lige læst det link du sendte og er nu nogenlunde klar over hvordan jeg kan søge om et domain. Men lige et spørgsmål, er det ikke muligt at få et midlertidig webhotel til at have mit domain liggende indtil jeg har fået mere styr på webshoppen og hvad jeg ønsker med den? Og så evt skifte webhotel bagefter, alt efter behov. mvh arm
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 05:53

Selvfølgelig kan du det, de to hænger på ingen måde sammen. Men hvorfor i det hele taget købet et webhotel når du ikke har brug for det? Du kan bare nøjes med at købe domænet. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 08:32

Det nemmeste er at vente til du har fundet ud af hvad du har brug for og vil ha'. Nu kan jeg ikke lige læse siden så jeg ved ikke hvordan det foregår. Men normalt når man opretter et webhotel så køber man et domæne sammen med og så fungere det mere eller mindre af sig selv. Men jeg tror ikke der er nogen af de billige der hostingfirmaer der kan klare at registrer et .fo for dig.

Men hvis det bare er for at have noget at lege på så køb da et dk domæne. Surftown (som jeg bruger) har webhoteller fra 23,75 kr. om måneden og det koster så lidt at registrer et .dk domæne men du kan være i luften på under 24 timer og det vil koste dig omkring 300 kr. for et helt år med et .dk domæne.

Hvis du er interesseret i det så kan jeg vist lave en rabat koder til surftown så su sparer lidt (jeg får også neget for at henvise men aner ikke hvormeget har ikke lige sat mig ind i det)  

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Tilmeldt 20. Jan 08
Skrevet kl. 08:43
Det jeg læste på den færøske side, var at før man søgte om et .fo domain, så skal man have et sted, der vil have mit domain liggende. Nu er jeg som sagt ikke så skarp, men går ud fra det er noget a la et webhotel eller lignende, eller tager jeg helt fejl? Jeg vil gerne have et .fo da jeg bor på færøerne og gerne vil appelere til kunder her oppe. Forstår du?
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 12:37

Du har ret m.h.t. at det er lidt mere bøvlet med .fo domæner, da deres regler og forretningsprocedurer er lidt tåbelige, set i forhold til eksempelvis de danske. Men det behøver ikke at koste så meget endda.

Jeg har flere års erfaring med .fo domæner. Du kan sende mig en privat besked, hvis du er interesseret i at få et billigt tilbud. De færøske web-hotel udbydere er meget dyre, i hvert fald dem jeg hidtil har set. Og der er også forskellige måder at registrere et .fo domæne på, alt efter om du bor på Færøerne, om du allerede har en virksomhed m.v.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)