Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det virkelig være så let at have ansatte?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Jeg hører ofte folk der synes det er en jungle det med ansatte og det er noget man kun tænker de rigtig erfarende har. Men nu har jeg snakket med min bogholder og hun siger hun kan klare alt med medarbejdere med hensyn til skat! Og så er der vel kun løn tilbage og der kan der jo bruges et selsskab som Danløn, hvilket også er lige til at gå til.
Er den skid så slået eller er der noget jeg har glemt? For i mit hoved lyder det nu meget nemt

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:25

der kan jo være noget med opsigelsesvarsler som du lige skal sætte dig ind i - funktionærlov f.eks. og at lave en ansættelseskontrakt/ansættelssebrev som også kan googles eller bogholderen kender til, men ellers er administrationen da helt så let som din bogholder siger - Kør den via danløn og skat - evt feriepenge og alt kører den vej og din bogholder får liste eller download direkte til bogføringen

Det er vildt overdrevet, at selve administrationen er vanskelig, så kan din bogholder det, så er det - nemt nok

Så kan jeg tillægge - at det flotteste som iværksætter ikke er den første mio i mine øjne, men i alle fald lige så meget - den første ansatte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 10:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er ingen problemer i det du nævner. Du kan faktisk bruge Skat direkte ved Letløn - hvor du blot indberetter bruttolønne og derefter får en regning på skatten og diverse andre afgifter. På samme måde med feriepenge. Har du særlige lønmæssige udfordringer  vedr. tillæg m.v er der faktisk hjælp at hente i medarbejderens Fagforening - også for arbejdsgiveren. Korrekt løn er i alles interesse. .Så her er der ingen problemer.

JUNGLEN, som du kalder det - er jo alt det der ligger ved siden af :-)

Som selvstændig er man vant til bare at gøre tingene. Har man ikke en stige, finder man en anden måde at komme op på. Det går bare ikke med ansatte. Her er der en arbejdsmiljølov og diverse andre regler, og nu er det så ikke kun en stige man mangler, men også en sele, nogle fastgøringer oma. 

Ved sygdom og barsel og lign. har man en lønudgift selvom man ingen medarbejder har. Ved ferie mangler man medarbejderen osv osv. Hvad der lige er af "jungle" er jo meget forskelligt fra virksomhed til virksomhed og ændrer sig i takt med at man bliver flere. 

Men selvfølgelig er det til at finde ud af, at drive forretning med ansatte. Der er jo rent faktisk flere ansatte end arbejdsgivere og selvstændige.

Du har grund til at være STOLT AF at du nu er kommet dertil hvor den første nye ansatte, er på trapperne. Det er en vigtig milepæl i dit firmas historie, og kan faktisk være med til at få opfyldt dine mål.

MEDARBEJDERE ER IKKE EN BYRDE MEN EN RESOURCE.

Når nu solen skinner skal vi have noget andet at brokke os over. Indtil solen giver så meget varme, at vi kan brokke os over at det ikke er til at holde ud at arbejde i den varme - naturligvis. Sådan er det at være dansker :-)

Så lad dig ikke afskrække, men hold dig informeret og tag så tingene i den rækkefølge de kommer og undlad at bekymre dig unødigt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)