Hvem bærer egentlig risikoen ved forsendelse som maxibrev?
Jeg kan se at en del shops skriver at kunden har ansvaret hvis pakken forsvinder, men hvordan lige med dankortbetaling - kundeservice osv?
Min kone sender varer som ikke rigtig kan svare sig at købe hvis der ryger 60 kr på i fragt. Men der er jo nok ikke meget andet at gøre end at sende en ny - eller hvad?
Jeg ved egentlig ikke hvordan jeg kunne være i tvivl... men det er jo risikoen...
Tilføjet: hvor lang tid skal man egentlig lade Post DK prøve at aflevere brevet? Det kan jo være at det bare er forsinket nogle dage? Ville jo være lidt ærgeligt at forære en ekstra levering væk, hvis det ikke er nødvendigt.
Hvem bærer egentlig risikoen ved forsendelse som maxibrev?
Det gør webshoppen, da ansvaret for varen først bliver overdraget til kunden når de har modtaget varen.
Jeg kan se at en del shops skriver at kunden har ansvaret hvis pakken forsvinder, men hvordan lige med dankortbetaling - kundeservice osv?
Det er ikke rigtigt i følge loven og det er faktisk ulovligt. Da det aldrig kan være kundens ansvar.
Min kone sender varer som ikke rigtig kan svare sig at købe hvis der ryger 60 kr på i fragt. Men der er jo nok ikke meget andet at gøre end at sende en ny - eller hvad?
Nej der skal bare sendes en ny til kunden.
PS. Jeg vil mene at efter 4 dage må man se varen som tabt.
Jeg vil sige, at risikoen ligger ved sælger. Du kan ikke bevise at varen er afsendt og som kunde, ville jeg i hvert fald lave et chargeback, hvis varen ikke blev leveret - uanset sælgers påstand om dennes uskyld.
Det er desværre den risiko man løber, men på den anden side så kan det også bruges positivt. For når du alligevel følger op på kunden og hører om de er tilfreds med den vare de har købt og du får at vide at de ikke har modtaget den, så vil denne kunde absolut kun få et endnu mere positivt syn på dig og din forretning hvis du forklarer at den er blevet væk, men at du selvfølgelig sender en ny uden beregning.
Det er den slags jeg som kunde ville sætte stor pris på og som kunne få mig til at fortælle om det til dem jeg kender. Samtidig ville det også være et sted hvor jeg satens kunne finde på at handle igen da jeg ved at de ikke kan finde på at snyde mig. Så afhængig af din vares indkøbspris, så er det ofte en meget billig reklame hvis du håndterer det rigtigt.
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
I det konkrete problem dukkede pakken op ved kunden efter 3 dage, efter lidt dialog. Men det vil da bestemt være fremgangsmåden at sende en ny pakke efter nogle dage...