Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling på webshop - må de det?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er meget simpelt:

Må en dansk internet shop hæve pengene fra en dankort transaktion FØR varerne er klar til afsendelse ?

 

På forhånd tak

 

Mette
Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 Nej pengene må først hæves når varen(e) er afsendt

 Mvh

Martin

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det martin skriver ;-)

Der er dog undtagelser - Taletid, Rejser (hvor du får en bekræftelsesmail), tilmelding til online produkter osv. kunne være nogle eksempler på hvor forretningen godt må trække pengene med det samme.

 MVH

 

Anders 

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :)

Det drejer sig om en opvaskemaskine, så det må være som i siger - de må ikke trække før varen sendes.

Mange tak

Mette

Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Nu er der jo allerede svaret godt paa dit indlaeg, men jeg vil ogsaa bare lige bekraefte;o)

Et eksempel er Alfaview (Det danske fladskaerms-firma som gik konkurs)

Der var mange som havde forudbetalt for deres varer, men dem som havde betalt via nettet med deres betalingskort de havde ret til at faa pengene retur da varen ikke var afsendt. Firmaet var gaaet konkurs, saa PBS maate punge ud...

 Endnu et bevis paa at nettet er et trygt sted at handle;o) 

Go' weekend til alle;o) 

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kom lige et tillægsspørgsmål:

Har i et link til en side med den lov/regel, som jeg kan vise forhandleren som argument for min sag?

Mange hilsner

Mette

Fra København
Tilmeldt 18. Aug 06
Indlæg ialt: 190
Fra  Denker Media - oversættelsesbureau Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hilsen Martin
Denker Media oversættelsesbureau

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg vil tro... uden at undskylde for det salgssted som har solgt dig opvaskemaskinen at de har hævet dine penge i god tro, for jeg kommer selv fra denne branche og det sker desværre med jævne mellemrum at leverandørerne glemmer at sige hvis maskinen ikke kan leveres den aftalte dag pga. mango, transportsvigt eller restordre. For det helt store problem er jo at maskinerne ofte kommer fra hoved lagrene og man derfor som forhandler er rimelig afhængig af at de aftaler der bliver lavet også bliver overholdt, hvilket de heldigvis også oftest gør. 

 

Men når de nu har lavet fejlen, hvad har de så gjort for at afhjælpe problemet? har de ledt efter en erstatning, tilbudt at tilbageføre pengene indtil varen kommer frem? tilbudt dig at kunne ophæve handlen hvis din troværdighed til firmaet er væk? eller er det bare ærgerligt, og du må vente i uvished for hvornår din maskine kommer?

Mvh

Martin 

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Intet - og det er vist ikke rimeligt at det er forbrugeren der skal gøre arbejdet?!

Men vi har forsøgt at ringe til dem, men uden held - vi kunne ikke komme igennem.

Så vi må se hvad næste uge bringer...

Mette

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Men held og lykke...

 Kan kun sige det er ærgerligt, hvis de kender til fejlen at de forholder sig passivt...

 For fejl kan og vil altid kunne ske, og det er selvfølgeligt ærgerligt, men det vigtigste er da at håndtere fejlen på en måde så skaden ikke bliver større.

Mvh

Martin

Ps. Nu håber jeg selvfølgelig ikke det er hos os den er købt, det ville jo være lidt pinligt :-)

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)