Der er dog undtagelser - Taletid, Rejser (hvor du får en bekræftelsesmail), tilmelding til online produkter osv. kunne være nogle eksempler på hvor forretningen godt må trække pengene med det samme.
Nu er der jo allerede svaret godt paa dit indlaeg, men jeg vil ogsaa bare lige bekraefte;o)
Et eksempel er Alfaview (Det danske fladskaerms-firma som gik konkurs)
Der var mange som havde forudbetalt for deres varer, men dem som havde betalt via nettet med deres betalingskort de havde ret til at faa pengene retur da varen ikke var afsendt. Firmaet var gaaet konkurs, saa PBS maate punge ud...
Endnu et bevis paa at nettet er et trygt sted at handle;o)
Jeg vil tro... uden at undskylde for det salgssted som har solgt dig opvaskemaskinen at de har hævet dine penge i god tro, for jeg kommer selv fra denne branche og det sker desværre med jævne mellemrum at leverandørerne glemmer at sige hvis maskinen ikke kan leveres den aftalte dag pga. mango, transportsvigt eller restordre. For det helt store problem er jo at maskinerne ofte kommer fra hoved lagrene og man derfor som forhandler er rimelig afhængig af at de aftaler der bliver lavet også bliver overholdt, hvilket de heldigvis også oftest gør.
Men når de nu har lavet fejlen, hvad har de så gjort for at afhjælpe problemet? har de ledt efter en erstatning, tilbudt at tilbageføre pengene indtil varen kommer frem? tilbudt dig at kunne ophæve handlen hvis din troværdighed til firmaet er væk? eller er det bare ærgerligt, og du må vente i uvished for hvornår din maskine kommer?
Mvh
Martin
Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk
Kan kun sige det er ærgerligt, hvis de kender til fejlen at de forholder sig passivt...
For fejl kan og vil altid kunne ske, og det er selvfølgeligt ærgerligt, men det vigtigste er da at håndtere fejlen på en måde så skaden ikke bliver større.
Mvh
Martin
Ps. Nu håber jeg selvfølgelig ikke det er hos os den er købt, det ville jo være lidt pinligt :-)
Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk