Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance timeløn - nybegynder!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 28. Oct 13
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har fået tilbudt en freelance-opgave via mit portfolio-site. Jeg er stadig studerende og har knap så meget erfaring, udover semesterprojekter, skoleopgaver og mindre freelance-opgaver.

Jeg læser integreret design og er på mit sidste semester. Uddannelsen er en ingeniøruddannelse.

Opgaven går ud på at jeg skal tegne/designe et forholdsvis simpelt produkt - skitser, 3D tegning, arbejdstegning og lidt teknisk arbejde ift. produktion og materialer. Hvad kan jeg tillade at tage i timen på baggrund af min erfaring?

Håber at høre fra jer!

Venlig hilsen

Line M Thorsen

Fra Odense
Tilmeldt 28. Oct 13
Skrevet kl. 08:22

Nogen forslag?

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 08:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ret sikker på der ikke er nogle standarder. Nogle gør det til en yderst lav pris fordi de enten elsker at lave det de gør, eller vil være sikker på at kunden ikke hopper fra.

Andre gør det til en overpris, men kan i tilfælde forsvare prisen fordi de er hamrende dygtige.

Men men men - det er og vil altid være en vurderingssag man selv skal lave sig. Så hvad kan du stille dig tilfreds med?

Hvis jeg var dig Line, og du ser dette som en spænende opgave samt det måske kunne blive en god reference for dig - så ville jeg personligt lave det til en lav pris såfremt kunden indvilligede i at du måtte bruge hans case som reference. Dette kan nemlig have 3 fordele for dig:

1. Kunden referere dig videre til andre.

2. Andre der ser din reference har måske et kendskab til din klient og vælger derfor at kontakte dig baseret på dette.

3. Du udvider dit portfolio, og er der noget kunder er glade for, så er det at kunne se mange variationer af hvad man kan.