Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan lukker vi vores IVS selskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har nu søgt rundt på nette, men uden at blive klogere på hvordan jeg får lukket vores IVS. Selskabet har aldrig været i brug, så der er ikke ubetalt moms, skat eller noget.Ej heller varelager. 

Hvordan får vi det lukket ned hurtigst muligt? Tænker at det ikke skal erklæres konkurs når der ikke skyldes penge nogen steder?

Håber I kan hjælpe. På forhånd tak.

Mvh 

Martin 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

selskaber er mere komplicerede end andet. Det letteste er nok at få en skattekvittance (bevis fra skat på at der ikke skyldes noget) og så lukke ved erklæring

Jeg ved ikke om alle kan underskrive erklæring eller om der skal en revisor til faktisk - men det burde være let når der ikke har været aktivitet af nogen art - ikke købe aktiver med moms fradrag eller andet. Selskaber er bare besværligere at lukke end f.eks. I/S og personlig virksomhed - se mere her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/lukkeSelskab.html under selskaber med mere om lukning ved erklæring

personligt lagde jeg det hos en revisor - søg en til kun at lukke på www.agera.dk så du får alt korrekt med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Mange tak for svaret.

Tænker at følge dit råd og rådfører mig med en revisor, så det bliver gjort korrekt.

Det bliver spændende at se hvad en revisor skal have for det :-) 

Mvh 

Martin 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

helt uden aktivitet skal det ikke være mange tusinde - prøv som sagt www.agera.dk for tilbud lukning af IVS helt uden aktivitet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller alternativt søg efter en på freelancer eller i forummet der kan hjælpe med lukningen.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er tale om en opløsning af et kapitalselskab jvf. selskabslovens §216.

Der skal indhentes en såkaldt "skattekvittance" fra SKAT med henvisning til opløsning jvf. § 216 - Tager fra 6 - 12 uger pt. ???

SKAT vil formentlig kræve dokumentation for selskabets aktiviteter.

Når skattekvittancen er modtaget kan der hentes en betalingserklæring på Erhvervsstyrelsens hjemmeside, som udfyldes og underskrives af samtlige kapitalejere, hvorefter denne fremsendes til Erhvervsstyrelsen bilagt skattekvittancen.

Det tager formentlig et par timer ialt at assistere med dette, så med en timeløn fra 7-800 og til 2.000, så kan du selv regne ud, hvad det koster.

Det er absolut ikke nædvendigt at have en revisor indover...

Tonny

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)