Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Messe i januar og lige blevet mor...

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Mange tak for jeres indput, jeg tror jeg venter til næste år, med at tage på messen, så har jeg også et helt år til at forberede mig i, istedenfor 1 månede... Mange tak for jeres svar, det hjalp mig at få lidt virkelighed ind i mine drømme

Hilsen Katrine 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:52

OK, Katrine - det er fint, at du har fået taget den rigtige beslutning.

Men lad nu for alt i verden være med at synge med på sangen om, hvor hårdt det er at være småbørnsfamilie (med ét barn).
De 3 kilo, som din messe ville have kostet, kunne du hirtigt spare ved at købe en god brugt barnevogn i stedet for den spritnye alu-model.
Det er ganske rigtigt meget betydningsfuldt i ens liv at blive forældre, men det kan simpelt hen ikke passe, at det er hårdere i dag end da mor var knægt.

Dit barn vil ikke tage skade af at komme en tur på messe. Der er kaotisk, ja, men et barn på 1 md. er ligeglad med omgivelserne, når bare mor er stiller op, når hun græder - de kan sove i en tørretumbler, hvis det skal være (don't try tihs at home).

Noget helt andet er, om din virksomhed kan bære, at du er nødt til at påtage dig forældreansvar, mens du passer din stand. Her kan jeg også komme i tvivl. Hvis du er ved at lukke en ordre på 200.000, kan det godt være svært at sige: "Vent lige 20 min. jeg skal sådan amme."

God fornøjelse med både dit barn og din virksomhed.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

OK, Katrine - det er fint, at du har fået taget den rigtige beslutning.

Men lad nu for alt i verden være med at synge med på sangen om, hvor hårdt det er at være småbørnsfamilie (med ét barn).
De 3 kilo, som din messe ville have kostet, kunne du hirtigt spare ved at købe en god brugt barnevogn i stedet for den spritnye alu-model.
Det er ganske rigtigt meget betydningsfuldt i ens liv at blive forældre, men det kan simpelt hen ikke passe, at det er hårdere i dag end da mor var knægt.

mvh Hans

Jeg tror såmænd heller ikke, nogen siger, at det er hårdere i dag at blive mor (eller forældre). Der er blot større mulighed for at vælge og fravælge pga vores fine velfærdssamfund – og det ville da være ærgerligt at miste gode kunder og en god oplevelse både på messen og med barnet, når man har muligheden for at vælge begge dele godt. Bare hver for sig. 

Og så er det ikke alle børn, der bare sover fra alt, skal lige nævnes! Du har måske været heldig, hvad det angår. Vi er nogle stykker, som har været tvunget til at tage hjem fra arrangementer, fordi ungen ellers ingen søvn fik – og dermed ville blive komplet umulig dagen efter... Cool Sådanne børn findes også – selvom min sundhedsplejerske konstant blev ved med at vrøvle om, at mit barn ikke var som de andre.

Nøh, men hvad kan jeg bruge det til?

Jeg skal ikke beslutte for Katrine – blot sige, at det ville være ærgerligt og træls for både hende og barnet, hvis tingene bare ikke kan spille sammen. Og nu har hun jo netop muligheden for at vælge...Smile

Tilmeldt 6. Nov 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 22:54

Hej Katrine,

Du bliver ikke en dårlig mor pga. af  det. Det er mere dig der vil være stresset ved tanken om at du har en lille baby der venter, selvom du få nogen til at hjælpe dig med de praktiske ting. Jeg og min søskende er opvokset i en familie der har "nanny" til at tage sig af de praktiske ting, fordi vore forældre er selvstændig. Men det betyder ikke at vi elsker dem mindre. Jeg finder den situation normale og er en del af min opvækst, fordi hele min families familie og netværk er i det samme situation. Det betyder at som barn, mærkede jeg ikke at jeg manglede kærligheden af min forældre. Tænk mere på dig selv om du kan klare stresset.  

Hilsen,

Fidela 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:52

sandfær-andersen:
Og så er det ikke alle børn, der bare sover fra alt, skal lige nævnes! Du har måske været heldig, hvad det angår

Mine to var nu meget forskellige, og jeg har også måttet stå model til lidt af hvert. Men som du selv er inde på, så er det et valg, man træffer.
Og netop derfor er det vanskeligt for mig at følge, at det skulle være åh så synd for dem med små børn.
Vi kan ikke få børn og fortsætte vores vilde ungdomsliv.

Og nej, det er ikke sikkert, at ungen kan sove fra messe-mess'et - akkurat som det ikke er sikkert at ungen kan sove i fuldstændig stilhed, eller ved sin trøstende mors bryst. Det er uforudsigeligt. Men at kontakte en jordemoder eller sundhedsplejerske for at spørge til råds om, hvorvidt barnet kan tage skade af at komme på messe, er noget pyldret pjank. Et barn på 1 måned æder og skider - it's as simple at that. For et barn på 1 måned eksisterer der kun barnet selv og barnets mor, og de to opfattes i øvrigt af barnet som én og samme ting. Moderen er bare den løsning, der dukker op, når man udtrykker sine behov gennem gråd. Om hun er på messe, mens hun gør det, eller om hun er i et lyserødt plydsrum med no-stress-musik er bedøvende ligegyldigt.

Så når jeg kommenterede, var det for mig bare virtuelt antihistamin mod den forældreoverpyldrethedsallergi, der trudede med at komme til udtryk som røde knopper.

mvh Hans

Tilmeldt 15. Nov 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:38

Det er netop de to synspukter mellem Hans og Bettina som jeg, går og slås med, for begge har lige ret, men jeg tror nu at jeg vælger at blive hjemme fra messen denne gang, og det er nu mere på rund af at jeg ikke tror jeg kan få messen til at se professionel nok ud med de midler jeg har til rådighed lige nu, jeg ved med mig selv at hvis jeg er på messe og ser en stand der ikker er gennemarbejdet nok, så går jeg lige forbi uden at kigge på deres vare, som kan være lige så gode som dem der har en gennemarbejdet stand.. Skal de gøres, så skal det gøres ordentligt...

Mange tak for alt jeres indput...

Hilsen Katrine  

Fra Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 22:29

Kære Katrine,

Tillykke med din beslutning. Set med "professionelle" briller er det absolut det mest fornuftige. Som du selv skriver, så er det meget synligt på en messe, hvem der er grundigt forberedt, og hvem der i sidste øjeblik har flikket en stand sammen. Risikoen for at skade sin virksomhed er meget stor, hvis standen ligner et bombet overskudslager, og der ikke er hoved eller hale i noget som helst.

Jeg er enig i meget af det, Hans skriver omkring over-pylrethed i forhold til børn (hvis det så ellers har nogen interesse for nogen at vide det). Dog har jeg læst et sted, at mennesket fødes med én, og kun én frygt - nemlig frygten for høje lyde. Derfor mener jeg ikke, det er helt ligegyldigt, om der er stille, lyserødt og dæmpet belysning omkring en relativt nyfødt, eller om der er konstant messe-larm, en milliard watt fra standbelysninger og en mor, som ikke har fuld opmærksomhed på noget som helst (hverken stand-pasning eller baby-pasning). Og faktum er jo, at sådan en gang stress for eksempel også kan påvirke amningen (hvis du ellers vælger det). Så jeg mener, at alle faktorer taler for, at du har truffet det rigtige valg. Hellere gøre én ting helt end to ting halvt.

Al mulig held, lykke og fornøjelse til dig og din lille familie.

De bedste hilsner
Peter 

Keep away from people who try to belittle your ambitions Mark Twain ---- Ny hjemmeside på vej. Så bliv ikke skræmt af det, der ligger der lige nu.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)