Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Messe i januar og lige blevet mor...

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har lige nogle tanker jeg har brug for at blive vendt, dette spørgsmål henvendeer sig måske mest til de kvindelige medlemmer af amino...

JEg har fået en stand i bella centeret d. 5-7 januar på en messe der hedder cphome, hvilke er lækkert... Men jeg har termin i morgen og når messen starter har jeg en lille dreng på omkring 1 månede. Det jeg går om grubler over lige nu er om det er totalt uansvarligt at have et lille barn med/ lade ham blive hjemme i de dage hvor messen står på, det skal lige siges at jeg ikke er alene om ham, og jeg har en svigerinde der meget gerne vil tage med på messen og hjælpe mig med at passe på ham og en mor der bor tæt på og selvfølelig en mand der også vil tage del i pasningen.  Det lyder måske helt fint, men det der i virkelighden kommer til at tage mest til er bagefter, og lidt af et dilemma, hvad hvis jeg får en masse bestillinger der kommer til at være en masse administrativt arbejde, jeg har fundet en der kan sy mine ting for mig, så det kommer jeg ikke til at bruge tid på.

Det kan godt være at dette lyder lige til, men jeg har måske bare brug for at få bekræftet at dette ikke er et større problem end at det sagten kan gå, og at i der ude har været igennem de samme tanker og at man ikker er en dårlig mor bare fordi man stadig har drømme og tanker om en hverdag som ikke kun handler om mødregrupper og ammeteknikker.

Eller er der bare nogle tidspunkter i ens liv hvor det ikke kun drejer sig om hvad man gerne vil og at man nogen gang bliver nød til at sætte sine egne behov til side til fordel for andre. Messen bliver holdt to gange om året så dette er ikke den eneste gang jeg kan få dette tilbud og, men det kribler da for at komme igang med min store drøm om at blive selvstændig med succes.

Håber der er nogen der ude med lidt erfaring i samme problem stilling, og nogle kloge ord...

Hilsen Katrine   

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:56

Ved ikk eom det er ok jeg skriver selvom jeg er mand, men jeg forsøger.

Hvis du indretter det rigtigt skal purken nok klare de tre dage med Bellacenteret, og den største fare er da nok også hvis du drukner i success.

Jeg synes du skal gøre dig nogle overvejelser hjemmefra, om hvor mange og hvor store ordrer du kan klare på forsvarlig vis. Kommer du over dette niveau, kan du jo evt. lukke boden og tage hjem efter at have sat et skilt op med med "Væk på grund af success". Du kan også sige til folk at ordrebogen desværre er lukket lige nu på grund af uventet høj ordretilgang og så vise et billede af den lille nyfødte. Så får du dem samtidig til at skrive sig op til senere uden sure miner :-)

Mvh Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:59

Kære Katrine

Børn er ikke ens, så derfor kan man aldrig generalisere. Og du skal for så vidt gøre, hvad du føler er rigtigt.

Derefter skal du lige huske at tage højde for, at børn kan få kolik, være sådan nogle børn som spiser altid og aldrig sover... og der kan være alle mulige andre ting, der kommer i vejen. Et barn følger ikke bare nødvendigvis dine ønsker – det er sit eget lille væsen. 

Det er måske ikke et af de børn, der bare kan sættes i en barnevogn, sove fra det hele – og spise pænt til måltiderne... Hvis du vælger at amme, skal du desuden regne med perioder ind imellem, hvor barnet gerne vil spise flere halve timer i træk.

– Og derudover skal du regne med et vist søvnunderskud, så du sandsynligvis som alle andre nybagte forældre – må tage en lur ind imellem for at kunne hænge sammen. 

Så det, jeg siger, er, at du skal tænke det igennem og så foretage dit eget valg. Men at du heller intet kan vide om, hvordan det er at have et spædbarn, før det er der... 

Håber det kan hjælpe lidt – det bedste ville nok være at vente med at træffe beslutningen, til barnet er kommet. 

Tilmeldt 15. Nov 07
Skrevet kl. 12:18

Hej Jesper

Man må meget gerne svar selvom man er en mand ;-) 

det vil være fint at man kunne lukke ordrebogen en dag før forventet, og jeg syntes at det du siger egentligt er fornuftigt, jeg behøver jo ikke at gøre det mere besværligt end højest nødvendigt og tage sorgerne på forskud. Tak for dit indput

Hilsen Katrine

Tilmeldt 15. Nov 07
Skrevet kl. 12:25

Hej Bettina

Du har ret i at det vil være smartest med at vente indtil jeg har født for at finde ud af humøret på den lille, og det er også der mine overvejelser hele tiden kreder om, men jeg skal betale standlejen d. 1-12. Det drejer sig om 3000 kr. Det er ikke den store formue men alligevel nogle penge som jeg sagtens kunne bruge mange ande steder... Så beslutningen skal være velovervejet før jeg skriver under på aftalen. Spørgsmålet er helt klart om dette projekt er realistisk.

Hilsen Katrine 

Fra Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:33

Hej Katrine,

Så blander endnu en mand sig i debatten. Håber, du stadigvæk finder det OK.

Jeg har eget messe-firma (træning af standpersonale, udarbejdelse af messekoncepter, opbygning / gennemførelse.....og den slags), og samtidig er jeg far til to. Jeg har set din problem-stilling mange gange før, og som der tidligere er blevet skrevet, så kan der ikke generaliseres - hverken på messedeltagelser eller på børn. Dog kan du, måske med fordel, have følgende in mente:

- hvis du går på messe, SKAL du gøre det med en 100% indsats, både mentalt og fysisk. En dårligt forberedt messedeltagelse og ditto gennemførelse er meget, meget tydelig for de kunder, du skal have fat i. Mit råd er altid, at kan man ikke committe sig fuldt til en messedeltagelse, så skal man holde sig væk. Du risikerer faktisk at skade dit firma meget - endda med "lukket på grund af succes"-skiltet og en lukket stand, selv om messen ikke er slut. Det må du simpelthen ikke overveje, for det signalerer useriøsitet, dårlig forberedelse og manglende "pondus". Din stand skal altid afspejle din virksomhed.

- din psyke og din krop vil reagere meget kraftigt, når du bliver mor (sådan var det, da jeg blev far, i hvert fald). De lange dage på messe, og opfølgningen bagefter, vil formentligt stille dig i en række dilemmaer, hvor du pinedød er nødt til at priotere dit barn først. Derfor kan du (i yderste konsekvens) ende med at måtte brænde kunder af (farligt, på alle tider) og efterfølgende påføre dig selv dårlig samvittighed over ikke at kunne passe din virksomhed optimalt.

....og der er mange flere overvejelser at gøre sig. Rigtig mange. Jeg kender ikke din situation, ud over det beskrevne, men skulle jeg ud fra det vælge mellem at udsætte min messe-debut et halvt år eller miste tid til at nyde forældre-rollen, så valgte jeg klart at droppe messen denne gang.

Al mulig held og lykke - med både den lille ny og forretningen.

/Peter 

Keep away from people who try to belittle your ambitions Mark Twain ---- Ny hjemmeside på vej. Så bliv ikke skræmt af det, der ligger der lige nu.

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 12:37

Så må jeg, nybagt far (for anden gang), jo lige komme med mit besyv.

Jeg synes naturligvis det ville være ærgeligt for dig at misse chancen for at profilere din virksomhed på messen, MEN ... min erfaring med mine egne børn, samt alle de børn der er i min omgangskreds er at de første måneder er meget hårde. Nogle børn er nemmere end andre, men alle kræver tid. Tid til at amme og skifte og nogle børn vil helst ligge i arm hele tiden. Så er der muligheden for kolik - eller at barnet bare har en døgnrytme der holder det, og dig, vågen om natten. Jeg har talt med mange mødre som bestemt ville holde gang i forretningen og skulle hurtigt tilbage på arbejdsmarkedet osv. - og når de så fik barnet så ændrede de mening for det var hårdere end de troede. Det kan jo være lidt svært at præsentere virksomheden bedst muligt med sorte rande under øjnene og uglet hår :)

Med det sagt, så vil jeg sige at du som minimum skal have en hjælper med på messen til at aflaste dig - og til at stå på standen mens du ammer. Der ryger jo også hurtigt 8-12 bleer om dagen :)

Held og lykke

Tilmeldt 15. Nov 07
Skrevet kl. 13:09

TAk for svarerne

Det er nemlig det med tiden, de vare jeg har er sesonvare, det vil sige at det er pelsvare, man plejer at købe/bestille disse et halvt år før de skal i butikkerne, så det vil sige at jeg skal vente til januar 2009 før jeg kan komme på messe igen,  det er måske også relativt kort tid at vente for at lave en gennemtænkt messestand uden stress... Jeg skal bruge et halvt år på at få produceret mine vare, hvilke vil ske i udlandet..Måske skulle jeg bruge det næste år på at få min hjemmeside til at virke istedenfor og produktudvikle..

Hlsen Katrine  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:13

Tiden med dit firma kan du altid få igen. Det første år med et spædbarn er da, der sker allermest. Jeg ville vælge barnet frem for messen – det skal du nok få tid til efterfølgende. Den anden tid kan du ikke få igen. Og så skal man også være på toppen og ikke have tankerne andre steder, når firmaet virkelig skal profileres...

Jeg håber, du træffer det rigtige valg, men du kan nok fornemme, hvad jeg selv ville vælge... Smile

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:13

Hej Kathrine,

Jeg synes, at du skal drøfte det med din jordemoder. Jeg tænker på, hvordan det evt. vil påvirke et spædbarn, med de millioner indtryk det vil få, hvis barnet skal med på messen.

/skou

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)