Jeg skal i gang med at finde ud af, hvor meget jeg vil bruge på markedsføring i år 2008. Da salg og marketing ikke er mit kerneområde, kan jeg (belært af erfaring) - hurtigt fortælle mig selv, at det koster ikke alverden. Findes der et hjælpeværktøj i lighed med forretningsplan, som kan give mig en ide om, hvilke udgifter der kan være i forbindelse med markedsføring/reklamefremstød etc.? Et redskab der kan hjælpe mig til at finde ud af, hvad jeg skal fokusere mest på i forhold til mit budget (læs: at investere de endnu få indtjente håndører på bedst mulige måde for mig)..
Håber at der er nogen der har et godt råd - og god weekend..
Jeg vil da meget gerne rådgive om, hvordan du kan markedsføre dig i 2008 "mest rentabelt". Helt uden beregning - i første omgang!
Kan du give mig et fingerpeg om, hvilken type kunder du eventuelt vil satse mest på. Eller skal vi tage en snak over telefonen? Ring på 98542050 - det koster ikke ekstra :-)
Jeg gjorde åbenbart et mislykket forsøg på at være ironisk. Jeg fortæller mig selv at det ikke kan koste alverden - og erfaringen og virkeligheden er en anden
Så jeg ER klar over, at det er en udfordring, derfor søgte jeg råd hos jer, der er eksperter på området, for at kunne udnytte mine markedsføringskroner bedst muligt. Jeg har fået en kontakt og mange super gode råd, som jeg skal til at sortere og arbejde med.
Jeg kan fornemme at du har lavet en forretningsplan – og se det er faktisk ikke så tosset, det er der nemlig mange andre der ikke har…
I forbindelse med at du udarbejdede denne forretningsplan lavede du så ikke også en oversigt over hvilke typer kunder du havde som hovedsegment, om du skulle bearbejde dem med et fuldservice koncept eller du ville nå dem på delmarkeder??
Så er det faktisk blot og sætte sig ned og lave sin markedsføringsplan, tids terminerne og økonomi…
Ja, du har fuldstændig ret.Jeg har været i gang med forretningsplan og markedsføringsdelen blev ikke gennemarbejdet godt nok. Nu samler jeg op og ønskede derfor råd til at komme videre, det har jeg fået nu, takket være amino.