Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt Holding Selskab IVS skal eje eksisterende firma?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 31
Fra  DKS Innova Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Min Partner og jeg har for 4-5måneder siden oprettet et "'Interessant Selskab" (A)- vi er nået os langt i processen, at vi hver i sær har investeret en pose penge og skal til at starte salget. Altså er der ikke nogen indkomst endnu, som skal betales SKAT af!

Jeg er nu selv blevet lidt klogere omkring fordelene/ulemperne ved at oprette et IVS Holding Selskab - og har besluttet mig for at lave "mit ejet" Holding Selskab, som da vil eje 50procent af (A). 

Jeg ved, efter gode detaljerede oplysninger af henholdsvis John Hanover og Jacob Tjørner, at der kan være visse implikationer ved at stifte Holding Selskabet efter jeg har startet (A). Men synes ikke at kunne finde en "guide" på hvad jeg skal gøre når jeg nu har startet virksomheden (men dog ikke er nået så langt):

Hvor stor er problematikken og bøvlet? Hvordan skal jeg starte processen? Altså hvem skal kontaktes? 

Ville det være smartere at lave (A) til et IVS, og stifte holding selskabet samtidig? 

Det skal sige at vi ikke har indberettet den første moms endnu - hvis det forsimpler overgangsprocessen lidt ifh til SKAT. 

Jeg takker ydmygt for input.

Mvh. Dennis

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I/S som er personlig virksomhed - skal du ha glæde af holding konstruktion skal du tænke i selskaber

Du kan ikke omdanne I/S til IVS som kun kan kontantstiftes. I IVS får du så pligt (og din makker ligeså) til f.eks. lovpligtig arbejdsskadeforsikring og nok risiko for lidt andre udgifter, men jo også fordele

Har I råd, ville jeg tænke i ApS i stedet, men du kan læse om IVS i denne E-bog som er eneste bog om IVS LINK TIL KØB 

Du kan i så fald stifte holding og IVS i samme omgang og I kan så lukke jeres I/S - men være lige sikker på, at du vil ha de ekstra omkostninger ved både IVS og Holding - Forholdene er beskrevet i bogen - forskelle og for og bagdele - også ved holding

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 31
Fra  DKS Innova Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John

Du er som altid garant for et udtømmeligt og kvikt svar.

Tak for de gode tips og links

Vh. Dennis 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kunne også overveje at lade sin ejerandel overgå til et IVS - så der reelt bag I/S er et IVS. Der vil man stort set opnå samme fordele som ved at lave en holdingstruktur. 

Fra København
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 31
Fra  DKS Innova Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Whiskey! 

Når nu vi er ved oprettelse af Holding Selskab + IVS, så har jeg set at der en lang række virksomheder/hjemmesider der udbyder at de vil stå for oprettelse af disse for (lidt) ekstra betaling. Men hvorfor ikke bare gøre det selv hos erhversstyrelsen? For man skal vel oplyse disse virksomheder de samme informationer, som når man selv opretter dem. Ellers er der noget jeg har misset, som gør det særlig bøvlet administrativt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)