Jeg står med en ganske genial idé synes jeg selv. Jeg har dog et på spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med ;-) Jeg står med en pølsevogn, som jeg skal have lavet om til mobil ''smoothiesvogn''. Jeg har styr på finansieringen og placeringen og det er sådan ca. det der er styr på.. Ved godt det lyder lidt amatøragtigt og useriøst, men det er det skam ikke. Jeg bor i et område som er meget turistpræget her om sommeren (ved god jeg har ufatteligt travlt!!). Derfor tænker jeg det er genialt og lave en smoothiesvogn som står et fast sted. Den skal stå på privat grund og ikke en offentlig plads. Jeg er så heldig, at det er min far som ejer pladsen hvor den skal stå. Men skal jeg stadig have noget tilladelse fra kommunen?? Jeg er selv 17 år gammel og fylder 18 midt i sommeren, derfor tænker jeg ikke det kan betale sig og ansøge om cvr. Kan min far godt oprette et ApS i hans navn og fx dagen hvor jeg bliver 18 ''købe'' virksomheden for 1 kr.? Jeg skrev som sagt, at jeg intet ved, det passer ikke helt. Men vil gerne lige hører lidt af jeres viden. Hvad kræver det? Jeg skal selvfølgelig have oprettet mig hos fødevarerstyrelsen, men hvordan gør jeg det? Er der andre ting som jeg skal sørge for inden jeg åbner min vogn? På forhånd mange tak!!! |
Hr.noergaard:Jeg skal selvfølgelig have oprettet mig hos fødevarerstyrelsen, men hvordan gør jeg det?
Start med at kontakte fødesvarestyresen, vognen skal godkendes før den må bruges. Ligeledes skal du have et hygiejne kursus.
Har du fået tilladelse af kommunen til opstilling af vognen ?