Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Hvad skal jeg hedde?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte en virksomhed op som yder rådgivning til unge som gerne vil bo og arbejde i udlandet i en periode - og vil fokusere på alt fra selve planlægningen af rejsen, til etableringen af et socialt netværk mm. ved ankomst.

Jeg har en række forslag til hvad jeg gerne vil have virksomheden hedder, men jeg er ikke sikker på hvilket (hvis overhovedet nogen af dem) er den rette. Jeg har som udgangspunkt gerne ville have ordet "expat" ind i navnet, da dette er meget rammende i forhold til hvilken målgruppe jeg ønsker at ramme. Jeg er dog åben overfor alternativer. 

Er der nogen der har et godt bud/gode råd til hvordan man finder det helt rette navn?

Mine bud indtil videre er følgende:

-plan2expat

-Go Expat

-(The) Next Expat

-Simple Expat

-Expat on Track

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 12:53

For danske unge? Eller fra hele verden?

www.purevodka.dk 

Luksus vodka online

Tilmeldt 10. Apr 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:25

For danske unge :) Som udgangspunkt for studenter i deres sabatår - og senere for studerende på videregående uddannelser som vil i udlandspraktik.

Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 14:35

Når du får en idé til et navn, kan du hurtigt filtrere nogen af dem fra, hvis du ikke kan få en .com eller .dk domæne adresse. Du bør også købe domænet med det samme, da der er domænehajer der opkøber det, hvis der bliver søgt på domænet for at sælge det for en højere pris.

Du skal forestille dig, at du selv søger efter din service. Hvilke søgeord ville du bruge? Hvis du kan bruge nogle af søgeordene i domænenavnet, er det efter min mening et godt navn.

Du kan også vælge et navn som helt præcist beskriver, hvad din service er.

Måske ville det være en god idé at rådføre dig med en person der skal lave SEO. Det kan være at personen har gode forslag til søgeord der giver en høj placering.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04

Hej,

Hvis du henvender dig til dansk-unge ville jeg gå efter et dansk navn og et .dk domæne.

Der er ingen grund til at få en masse unødig "trafik" fra folk som ikke er i markedet for dine ydelser.

Dog kan det være en god idé at tænke over hvilke søgeord som vil forvente dine "brugere" vil finde dig på - og evt. flette et sådan ind i dit navn/domæne.

Et fremgangsmåde kunne være at lave en liste over ideer som du er i fuld gang med. Med nogle venner/bekendte om at pege på 1-2 af de bedste fra din liste.

Tjek ledige domæner på dk-hostmaster.dk.

Mange hilsner

David

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)