Hej Amino. Jeg har lige to spørgsmål som jeg leder efter svar på. Jeg skal til at angive moms nu her for min virksomhed som jeg startede i år. Men jeg har ikke solgt noget endnu da der stadigvæk er ting der skal ordnes før jeg kan sælge produkter, dvs. at jeg kun har modtaget Købsmoms. Og til nummer to spørgsmål. Jeg skal kun sælge uden for EU, hvorfor der ikke skal betales salgs moms af produkterne. Er det da stadigvæk korrekt at være normalt momsregistreret? På forhånd tak for hjælpen. Alexander |
hvis du er momsregistreret så skal du angive købs moms for 1. kvartal og du får så penge tilbage som du ikke siden skal af med.
til 2 - ja det er helt normalt at være momsregistreret selv om man kun sælger til udlandet. Så skal man ved salg angive moms i EU salg per moms reg EU kunde og ellers i samlet salg uden for EU uden moms
Her kan du finde indlæg om moms i div afskygninger og eksport http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/momsimporteksport.html
Vær lige opmærksom på punktet om NYE regler for eksport til private i EU når vi taler ydelser, hvor du skal registreres i onestopshop eller lokalt
Prøv at pløje dig gennem tingene så du er lidt forberedt
venligst John Hannover