Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af bilvask firma idé

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 78
Fra  coolspeaker.dk Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er en ung mand på 19 år som, de sidste ugers tid har gået og leget lidt med tanket om at starte et firma hvor vi levere bilvask med håndkraft.

Tror i det vil kunne lade sig gøre at starte en sådan virksomhed, hvor vi tager ud til kunden og vasker deres bil. Jeg tænker fx. 150,- for en vask med aftørring så der ikke kommer kalk pletter og 150,- for en indvendig støvsugning og aftørring. eller begge dele til 200,- kroner.

Men tænker også det kan blive et problem hvis så jeg kommer ud til nogle og de foreksempel ingen have slange har.

Jeg vil rigtig gerne hører jeres inputs omkring ideen

Håber jeg har formuleret det nogen lunde så i kan forstå mig :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke sælge dig selv for billigt sæt en realistisk timepris, 200kr så ryger der 40kr til moms deraf skal du betale udgifter for at komme hen til kunden, produkter og videres til næste kunde og du skal også kunne give dig selv lidt penge, du skal som absolut minimum have 200kr i timen ex. moms.

ang. selve vasken skal du have dit eget vand med i en tank bag i en varevogn med pumpe osv. tanken fylder du med omvendt osmose vand, ( det er vand hvor alle urenheder og mineraler inkl. kalk fjernes) du kan tanke hos vinduespudsning.com i Ballerup til 44kr pr. 100 liter. Så er du godt kørende og det virker også meget mere professionelt at have alt udstyret med selv, plus du ved det virker :-)

ps. når du bruger omvendt osmose vand behøver du heller ikke og tørre bilen, vandet tørre uden pletter såfremt al sæben er skyllet af bilen først.

Fra Holstebro
Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 78
Fra  coolspeaker.dk Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar Jacob :)

Det er ikke et projekt jeg står og skal gå all-in med. Jeg går stadig i skole og har 2 arbejd ved siden af. Så det er ikke noget hvor jeg skal ud og investere i varevogn og alt muligt :) 

Køre mere efter tanken at alt starter i det små 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes Jacob beskriver det ret godt, og vil tilslutte mig at prisen for begge dele SKAL op på 300kr. og så måske 200 per del. Du bør altså købe dit eget osmose anlæg, det tror jeg hurtigt du tjener ind.  

Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror bestemt der er marked - men din pris er alt alt for billig.

for mit vedkommende ville det være så smart, men bilen holde ikke med mulighed for hverken haveslang eller el, da den ofte ender med at holde langt fra huset.

Fra Middelfart
Tilmeldt 29. Apr 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Blue North Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

knald godt iniativ, har du en bil med træk kan du låne/leje en trailer piv billigt alle steder, det billigeste sted er nok familien hvis der er en der :) 

Op på traileren med en 1000L palle tank dem kan du få hos alle Spildevands forsyninger for 500 kr ny og ren (husk du kun må køre med 750kg uden trailer kort, så lad være med at fylde den), men så har du selv vand med hvis det er nødvendigt, det vil folk godt give lidt ekstra for hvis de ikke selv har det vask af bil på deres arbejdsplads f.eks.) ellers tror jeg sagtens du kan komme hurtigt igang med dine priser, succesen vil for dig ligge i at få en god kunde base hurtigt, det får du med de priser du nævner. 

Held og lykke

Thomas

Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan ser dit tidsperspektiv ud?

Det er nemlig tid for mig at bestille indvendig rengøring.
Vi er ofte i Sveriges skove og har hund med (det tager du naturligvis ekstra for som andre) og benytter os derfor jævnlig af rengøring indvendig.

Men vil gerne strække den lidt hvis du så er igang 😊

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Havde selv næsten samme ide da jeg var ung.

Jeg kørte taxa og vognmanden havde et stort garageanlæg, hvor vi hver morgen (og delvis også eftermiddag) skiftede.

Hver chauffør skulle gøre vognen klar til næste mand, og det "store" tur var natmandens opgave.

Jeg lurede på om man ikke kunne gøre det i garagen, muligheden var der med ingen benyttede den, det blev til en tur forbi Tanken.

Jeg tænkte det var en god ide, at bruge nogle timer hver morgen på at klargøre bilerne i garagen og spurgte vognmanden hvad han syntes.

Han syntes det er en rigtig god ide, og prisen var som sådan ikke noget problem, men problemet var at finde nogle som var interesseret i at løse opgaven.

Jeg er ikke i tvivl om at der ligger en guldgruppe som bare venter at blive opdaget og høstet.

Jeg var engang ansat i en virksomhed hvor der var en vaskemand til at vaske bilerne. Så ønskede vi bilen (firmabilen) vasket, kørte vi den ned til ham.

Jeg parkerede den et bestemt sted og bilnøglerne til min privat bil lå på forsædet, hvorefter han vaskede min bil og når han var færdig kom han op på kontoret eller kantinen og afleverede nøglen og jeg betalte.

Der må i dag være mange muligheder for en ung mand (pige) som er villig til at give den en skalle selv om det er et hårdt arbejde.

 

Tilmeldt 14. Apr 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hey simon,

har selv gået med denne her idé og at starte noget bilvask hvor du ligesom kørte ud til kunderne. ser din idé er nede ad samme bane. 

skriv til mig privat og lad os da tag en snak om hvor ens idéer vi har og om der måske kunne være et samarbejde. kan ihvertfald byde ind med en masse gode kvaliteter..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)