Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af virksomhedsform?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ringkøbing
Tilmeldt 1. Apr 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har udviklet en APP som er færdig om nogle få dage, og jeg skal have oprettet et firma til formålet.

Jeg forventer en omsætning på 50.000 om året, men al indkomst skal sendes videre til hjælpearbejde til ofrene i Syrien via. en godkendt hjælpeorganisation. Jeg er gymnasielærer og tjener en god løn og har ikke brug for pengene.

Men hvordan undgår jeg at pengene bliver beskattet inden de bliver givet videre?

Vi er egentligt to der er sammen om APPen, men det ser kun ud til at blive kompliceret og dyrt med en virksomhedsform med to ejere.

Er der nogle grænser/regler for hvad man må give som firma?

Og så ønsker jeg den mest simple virksomhedsform uden alt for meget administration. Og, ja, jeg har tilmeldt mig Dinero ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49

du må søge efter det via google - som du selv skriver - godkendt er et af kravene - og så findes der mig bekendt nogle hvor man max kan få fradrag for op til en eller anden % (15??) af forjenesten - men prøv at google

virksomhedsform. Ja hvis I er to - så ER i et I/S og kan ses som det - som defacto I/S uanset du måtte vælge at oprette enkeltmands. Jeg vil mene i alle fald at personlig virksomhed rækker frem for selskab da I vel ikke har egentlig risiko, Et selskab vil give lidt flere omkostninger - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html om forskelle

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 1. Apr 10
Skrevet kl. 14:13