Jeg har udviklet en APP som er færdig om nogle få dage, og jeg skal have oprettet et firma til formålet. Jeg forventer en omsætning på 50.000 om året, men al indkomst skal sendes videre til hjælpearbejde til ofrene i Syrien via. en godkendt hjælpeorganisation. Jeg er gymnasielærer og tjener en god løn og har ikke brug for pengene. Men hvordan undgår jeg at pengene bliver beskattet inden de bliver givet videre? Vi er egentligt to der er sammen om APPen, men det ser kun ud til at blive kompliceret og dyrt med en virksomhedsform med to ejere. Er der nogle grænser/regler for hvad man må give som firma? Og så ønsker jeg den mest simple virksomhedsform uden alt for meget administration. Og, ja, jeg har tilmeldt mig Dinero ;-) |
du må søge efter det via google - som du selv skriver - godkendt er et af kravene - og så findes der mig bekendt nogle hvor man max kan få fradrag for op til en eller anden % (15??) af forjenesten - men prøv at google
virksomhedsform. Ja hvis I er to - så ER i et I/S og kan ses som det - som defacto I/S uanset du måtte vælge at oprette enkeltmands. Jeg vil mene i alle fald at personlig virksomhed rækker frem for selskab da I vel ikke har egentlig risiko, Et selskab vil give lidt flere omkostninger - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html om forskelle
vh John Hannover