Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Din IQ ??

Side 2 ud af 8 (72 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænkte bare, man behøver jo vel ikk være en einstein for at være iværksætter;-)

Jeg har ikke selv prøvet testen, men din tanke med at sende den rundt havde en god pointe.

Jeg havde lyst til at fortsætte din tanke med " men det kræver hårdt arbejde!".

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:54
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:59

Jeg tænkte nok jeg ikke skulle ha taget den :)

Du fick totalt 7 rätt av 18 möjliga!
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 23:01
ingen kommentar... haha
Fra Næstved
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 23:37
nappede lige begge. 128 i den "nemme" og 13 ud af 18 i den anden prik test.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:46

Dato: 2/10/2006 10:27:21 PM Forfatter: Casper Sigaard Fordi jeg kan se sammenhænge gør mig jo ikke mere klog end alle mulige andre - måske kun ifølge mensa, men ikke ifølge undertegnede. Men lad os ikke debattere dette emne ihjel men i stedet nyde vores, indtil videre, fine topplaceringer

Det er vel også mere en logisk test end en intelligenstest. Det plejer de i hvert fald at fortælle til jobsamtaler - og deres tests ligger sig rimelig tæt op af Mensas type test :)
Fra St. Darum
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 23:49
Det ser ud til at der er et par stykker af os som skal overtage ledelsen i Spamfighter, så Hr. Thorborg kan komme til Cuba og øve sig lidt. Herfra blev det 121. Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, om ikke der skal trækkes 10 point fra i straf fordi man sidder og gør den slags en fredag aften. For da slet ikke at tale om den helt indlysende mangel på intellekt der ligger i, at et ellers glimrende glas rødvin står halvt og fordamper mens testen pågår - det kan ikke klares med bare en 10 points reduktion. Så resultatet bliver nok nærmere en 11-12 stykker.
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 23:49

Tommy

Er det ikke også hans pointe??

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:08

> Fordi jeg kan se sammenhænge gør mig jo ikke mere klog

Klogskab og logisk intelligens har ikke rigtig noget med hinanden at gøre, efter min mening :)
Hvis man er logisk intelligent, eller intelligent på et af de andre mange områder, som videnskabsfolk indenfor det felt faktisk arbejder med, kan man godt være hurtigere eller bedre til at lære nye ting end andre - og hvis man så gør det, måske blive rigtig klog en dag. Men hvis man "bare" er intelligent, og så i øvrigt skide doven bliver man ikke ret klog. Så kan man sidde i hjørnet med al sin intelligens og manglende viden og ralle

Intelligensprøver som ovenstående synes jeg ikke er så brugbare, da de meget ensporet arbejder med kun en form for intelligens og i øvrigt er ekstremt kultur-fastlåste. Jeg husker f.eks. en man jeg engang kendte der havde arbejdet en del i Afrika. Han sagde at de altid fik enorm lave intelligens-test scores ude omkring i landsbyerne. Det var egentligt ikke fordi de var specielt dumme, men testen er jo stærkt fokuseret på at nå så meget som muligt på en afgrænset tid. Tid er ikke det samme i en lille afrikansk landsby som det er i en moderne vestlig storby. Han fortalte f.eks. at han havde taget sådanne nogle prøver en dag og så kom der pludselig nogle elefanter eller sådan noget forbi ude på pladsen og så løb de allesammen derud 10-15 minutter og kiggede lidt. Da de kom tilbage havde de naturligvis ikke så meget tid tilbage og derfor fik de heller ikke løst så mange opgaver og dermed viste testen at de ikke var så intelligente.

Nu er den lille afrikanske landsby naturligvis et ekstremt eksempel, men selv indenfor hvores egne grænser og kultur er der stor forskel på folk og deres evne til at fokusere på en sådan test. Det er lidt ligesom med eksamener - nogle er gode til det og får derfor højere karakterer end de måske strengt taget skulle have - mens andre er dårlige til det og kommer ud med dårligere karakterer end de fortjener.

Jeg er nok mest til Gummi Tarzan filosofien: Vi er alle sammen rigtig gode til et eller andet - vi skal bare finde ud af hvad det er! :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:29

Jeg får 121 i mensas og fik 122 i Test Nationen, så det ligger hvis rimelig stabil... i den norske fik jeg 12 ud af 18 rigtige.

Elena -> Tror faktisk det lykkedes mig at overse din kommentar hvor du direkte kalder det en logisk test, beklager.

Side 2 ud af 8 (72 indlæg)