Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle der har erfaringer med at få bygget et nyt hus?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Min lejlighed er blevet for lille så jeg vil meget gerne have mig et hus med mere plads.

Er der nogen der har nogle erfaringer og hvad et hus ca. koster hvis man har grunden?

Kan man få et hus for 1 mio, 1,5 mio eller 2 mio hvor meget skal man regne med for et hus med god plads?

Hvad hvis jeg kender en murer der vil mure det for mig og en elektriker der kan klare det elektriske for mig.

Hvad er arbejdsgangen med at planlægge og designe sådan et nyt hus lige efter ens ønsker?

Det er noget af en opgave som jeg og en stor beslutning.

/Magnus

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 23:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Hvis du ingen håndværker erfaring selv har eller anden erfaring indenfor opførelse af byggeri, vil jeg sige at du skal gå til en bygherre rådgiver. Der er masse hvis af ting du skal overholder, niveau fri adgang, u-værdier, krav til tekniske installationer og en masse mere. Det er ikke noget man bare lige gør, den dag i dag.

Pris kommer jo altid an på hvad man har af krav selv til plads, hvilken materialer, hvor mange rum osv. Igen her kunne en bygherre rådgiver været et godt bud. Der findes også dem som laver typehuse, de har tit en skrap pris, da de har lavet en masse af forarbejdet og du "blot" skal vælge et af deres huse.

Personligt vil jeg altid gå efter dem, som følger bogen og ikke bare siger "det er sådan vi plejer at gå" eller "det går lige an her", disse hovsa løsninger kan vise sig at blive meget dyr på sigt.

Derfor mit bud: Tag fandt i en totalentreprenør eller et typehus producent og hør dem ad. 

Venlig hilsen
Henrik
Bygningskonstruktør 3. semester 

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 09:51

Hvis du er tilfreds med et typehus, kan du få et med god plads 160-170 kvm til omkring 1.6 mill. Dertil kommer der sikkert et par 100.000 til at skifte standard elementer i huset ud (Andet køkken, andre fliser på badeværelset og den slags). Det bliver faktisk lavet rigtig mange lækre typehuse, så det er på ingen måde en dårlig løsning. Skal du have et specielt tegnet til dig, er det nogle helt andre priser.

Vælger du et typehus vil du i nogle tilfælde kunne komme med en elektriker selv. Entreprenøren vil, hvis han overhovedet vil gå med til det, sikkert gerne have sikkerhed for, at han er installatør, autoriseret og alt det der, så han er sikker på, at tingene bliver lavet efter bogen. Det er bestemt ikke alle, der giver den mulighed, men hos nogle kan man godt pille dele af byggeriet fra og få det lavet af nogle man selv vælger.

Jeg kan dog godt forstå, hvis man ikke er vild med det. Når entreprenøren står for det hele, har han mulighed for at have styr på sine håndværkere. Det komplicerer det noget, hvis der skal alle mulige andre ind over. Det er helt op til entreprenøren om han vil "Sælge" dele af byggeriet fra, så det kan du jo tale med dem om, når du har fundet nogle til at bygge dit hus.....Jeg tror du ikke, at du skal regne med, at du lige umiddelbart kan få din murer en ind over. Så skal du ihvertfald vælge nogle der tilbyder konceptet "medbyg". Hvordan det nærmere fungerer har jeg ikke helt styr på, men det betyder ihvertfald, at i som bygherre, selv kan være med til at bygge jeres hus.

Natasha

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:39

Jeg er i gang med at bygge hus på 168 m2 til ca. 2 millioner. Så kommer grund osv oven i prisen.

Mener ikke det er realistisk at få det billigere, hvis man vil have en ok kvalitet. Jeg har et tilvalg på 400.000 kr. som ikke er særligt meget i forhold til andre af mine venner.

Ps. hvis du gerne vil have plads er det billigt at lægge flere m2 til. Jeg mener de koster 7.000 kr. pr. stk.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)