Min lejlighed er blevet for lille så jeg vil meget gerne have mig et hus med mere plads. Er der nogen der har nogle erfaringer og hvad et hus ca. koster hvis man har grunden? Kan man få et hus for 1 mio, 1,5 mio eller 2 mio hvor meget skal man regne med for et hus med god plads? Hvad hvis jeg kender en murer der vil mure det for mig og en elektriker der kan klare det elektriske for mig. Hvad er arbejdsgangen med at planlægge og designe sådan et nyt hus lige efter ens ønsker? Det er noget af en opgave som jeg og en stor beslutning. /Magnus |
Hej,
Hvis du ingen håndværker erfaring selv har eller anden erfaring indenfor opførelse af byggeri, vil jeg sige at du skal gå til en bygherre rådgiver. Der er masse hvis af ting du skal overholder, niveau fri adgang, u-værdier, krav til tekniske installationer og en masse mere. Det er ikke noget man bare lige gør, den dag i dag.
Pris kommer jo altid an på hvad man har af krav selv til plads, hvilken materialer, hvor mange rum osv. Igen her kunne en bygherre rådgiver været et godt bud. Der findes også dem som laver typehuse, de har tit en skrap pris, da de har lavet en masse af forarbejdet og du "blot" skal vælge et af deres huse.
Personligt vil jeg altid gå efter dem, som følger bogen og ikke bare siger "det er sådan vi plejer at gå" eller "det går lige an her", disse hovsa løsninger kan vise sig at blive meget dyr på sigt.
Derfor mit bud: Tag fandt i en totalentreprenør eller et typehus producent og hør dem ad.
Venlig hilsen
Henrik
Bygningskonstruktør 3. semester