Jeg har et print firma som er i enkentmands firma form og er alene i firmaet. Jeg har planer om at købe et firma i LA (usa) og sælge mit eget i DK. Så har nogle spørgsmål i den forbindelse :
A) Fastsættele af salgspris? Det er som sagt ikke aps/asselskab, men enkeltmandsfirma.
I 2014 havde jeg en stigning i både omsætning og resultat. 2014 omsætning 1,6 mill 2014 resultat 650.000 - som er alle udgifter trukket fra omsætningen, men før jeg trækker mit udbytte.
1 kvt 2015 ligger over 2014, så stigningen i resultat og omsætning ser ud til at blive større i 15.
Hvordan fastsætter jeg en pris på firmaet?
B) Beskatning? Hvordan bliver jeg beskattet af denne salgs pris og er der en måde at udnytte at jeg køber et firma i USA?
Jeg tænker noget med at oprette et holdingselskab og om man har en skattefordel ved købet af US firmaet eller skal der betales skat af salget af DK firmaet og så US firmaet betales med de beskattede midler.
Med de tal skal du da betale en revisor og ikke satse på råd her. Du kan ikke som sådan sælge en enkeltmandsvirksomhed men godt alle aktiver og goodwill og det vil så udløse en beskatning som skal regnes ud helt konkret. Derefter må du lukke dit CVR
Du trækker ikke udbytte i en personlig virksomhed - men kan ha personlige hævninger hvis du bruger VSO - Udbytte findes kun i selskaber som ApS/IVS osv
Med hensyn til at købe/stifte selskab i USA - så skal du ha fat i en der ved meget mere om det - også det kræver konkret rådgivning ud fra langt flere oplysninger
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER