Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en god idé eller ikke ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle og god påske!

Jeg har gennem det nye år gået og tænkt lidt på en idé til aften og weekender, ved siden af mine øvrige projekter. Jeg kan bare ikke finde ud af om der er hold i den, men den er billig at sætte igang, så et evt. tab ville ikke være så svært at bære - nå men her er min idé:)

Min idé går ud på at, at tage ud til virksomheder (stor som små), foreninger, klubber, osv. i hele landet og holde 'foredrag' om  fx, hvordan man vedligholder cykel, eller mere specifikke omkring en cykel og lign. 

Jeg har ikke udtænkt idéen mere end overstående, så jeg har ingen idé om priser, længde af det, og alt det andet.

- Lidt bonus info, jeg har tidligere været medejer af en cykel forretning, jeg har været en del af denne forretning gennem 10 år, og levet af den i 4-5 år. Jeg er dog stoppet i den (for at prøve noget nyt) men denne gør jeg har en masse erfaring inde for alle slags cykler.

Men lad mig høre jeres mening, og kom med noget positiv kritik :)

På forhånd tak, og god aften :)

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe

Hvis du laver det som et event, og henvender dig til virksomhedernes personaleforeninger, tror jeg godt det kan lade sig gøre. Tænk også på ungdomsklubber. Hvis du så enten selv kan sælge tilbehør eller kan alliere dig med en leverandør, kan du jo slutte af med at uddele rabatkuponer til deltageren til foredraget, som så kan give dig en indtægt oven i.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 120
Fra  Words Alive Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe,
Jeg er selv sådan en, der får nogen til at lave min cykel, hvis den går i stykker. Jeg gider ikke rigtigt selv. Men når det er sagt, så tænker jeg, at der er mange studerende i Aarhus og mange beboere i boligforeninger, der måske godt kunne bruge dig. Der må jo være en del studerende, der ikke har råd til at få lavet cykler hver gang, der går noget i stykker - og der kan du jo komme ind i billedet.

Du kan også tænke i koncepter, sådan at du nogle gange laver noget kun for kvinder fx - og kun for mænd.
Jeg tænker faktisk at et sted som Godsbanen kunne være et godt uformelt sted ligesom at komme i gang og teste dit foredrag af. SÅ kan du få noget feedback og forbedre det og slibe det til. Dernede har de meget fokus på at reparere ting - så du ville sikkert også kunne få lov til at holde nogle foredrag/workshops, hvor folk kan arbejde videre med deres cykel. For mig personligt ville det betyde noget, at jeg også fik det i hænderne, så jeg ikke bare lyttede til dig, men også fik mulighed for at prøve min nye viden af i praksis samtidigt.

Jeg tror, jeg personligt også ville tage fat i et par boligforeninger og pitche et foredrag, der kunne hedde noget a la " Hold din cykel i topform" eller Sådan kan din cykel leve meget længere" - hvor du fx kan aftale med dem, at du holder et oplæg for beboerne, så de kan få gjort deres cykel helt klar til den nye sæson.
Det kunne også være noget, visse efterskoler kunne bruge, fordi deres elever tit er ret afhængige af deres cykler - og det kunne være godt for både piger og drenge at få det lært.

Held og lykke med ideen. Overvej evt. at hooke op med nogen, der laver noget a la dig.  

Mange hilsner
Ditte www.wordsalive.dk

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)