Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab hvis man lukker ApS midt i året?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 35
Fra  Alver ApS Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at lukke mit ApS, da omsætningen der har været gik kraftigt ned sidste år og der ikke længre er nogen ansatte.

Kan jeg lukke det pr. 31.12.2014 selvom den dato er forlængst passeret? Eller hvis jeg lukker det nu, skal eg så lave årsregnskab først for 2014 og så et for 2015, og hvis jeg skal lave for 2015, kan jeg så gøre det nu inden 2015 er slut, bare for at få det ud af verden?

Der skyldes ingen penge til nogen. Men der er et mindre varelager plus nogle penge på kontoen. Hvordan håndterer jeg det korrekt?

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Nej medmindre du ikke har haft nogen som helst aktivitet - dvs ingen udgift og ingen indtjening i 2015 - så kan du helt afgjort ikke lukker pr. 3 måneder siden.

Men ja, du kan godt lukke det nu, dog kræver det som du skriver at du laver dit årsregnskab for de 3 mdr. Hvilket må være væsenligt billigere end normalt, da det kan blive lavet i samme omgang som dit 2014. 

Hvis du ikke har penge til alle kreditore, kan du resikere at du skal gå konkurs-vejen. 

Udbyd fx opgaven via www.agera.dk - og så kan du finde den billigste løsning for dig. 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Opløsning via betalingserklæring kan være en løsning. Har du revisor tilknyttet så få ham med på råd.

Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 35
Fra  Alver ApS Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg har hørt om den betalingserklæring, og det kan også være det ender med det. Jeg prøver bare at undersøge mulighederne. Vil gerne fortsætte med at drive virksomhed, men tænker en enkeltmandsvirksomhed vil passe bedre til det, som jeg vil fortsætte med. Men de penge der er til rest, skal jeg så udbetale dem til mig selv som løn eller hvad, for at få tømt kontoen? Og varelageret kan jeg måske sælge til mit kommende nye firma?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil mene du skal lukke ved betalingserklæring som du bør få din revisor til at hjælpe med. Det er relativt nemt når der ikke er gæld til nogen (faktisk forudsætning) og du skal ha en skattekvittance fra skat - men det kan en revisor klare så let som intet

Så skal du håndtere alle aktiver der har været købt - også de som er straksafskrevet - evt IT, tlf og hvad det kan være. Skal du ha personlig virksomhed fremover, så kan du stifte den NU og så kan den overtage alle aktiviteter fra dit ApS og købe alle disse aktiver til markedspris uden moms, hvis det nye personlige er momsregistreret.

Samme med varelageret som du kan overtage til indkøbspris selv (uden moms igen hvis du er momsregistreret i det nye) Du kan også sælge aktiverne og varelageret til ren tredie person til den pris du nu en gang kan få for det - og igen er det en samlet overtagelse af dine aktiviteter som sælges til momsregistreret så uden moms, eller med moms

Så har du den indtægt i dit ApS for 2015 og du afslutter regnskabet og din revisor bruger det til at lukke dit ApS med betalingserklæring vil jeg råde til.

Man kan også lukke ved at afmelde direktionen f.eks. MEN det tager let 9 mdr før det er lukket, og stadigt skal alle aktiver ud

Se mere her under afsnittet for SELSKAB i DETTE LINK 

VH john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)