Heej...
Jeg står og mangler et firmanavn til mit nye projekt.
Jeg har opbygget en online-shop, men hvad skal jeg kalde mit firma?
Mit sortiment indeholder bluser, jeans, T-shirts, bælter osv. til unge drenge og piger fra alderen 12-20år.
Kom med nogle idéer... :)
MVH
Søren Larsen |
Gode idéer til firmanavne??
|
Hej, Søren... Appeler til hvad dine kunder forventer af produkterne og betydningen for dem:
Young and Trendy
TrendZone
Et ord der er oppe at vende pt ihvertfald er Trend, som du kan lege med. Samtidig har ordet Zone en hvis klang, og ligger godt i munden |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
TrendZone lyder for ''normalt'' .... Eller som et teen blad eller noget...
Søren Larsen - Hvilken prisklasse ligger tøjet i? Hvilke mærker er det? |
Hmmm... Elena, skal jeg forstå ordet "normalt" som et teen-magasin? Det er jo netop målgruppen som er teenagere. Navnet lyder "normalt" eller velkendt fordi, som jeg sagde, at det er disse ord der er "trendy" lige nu
At du opfatter det som et magasin er heller ikke nødvendigvis negativt. Det er jo et onlien tøj-magasin, for dem der kommer fordi shoppen. For Søren er det en webshop hvor kunder skal købe noget. Men se det fra kundernes point of view |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Med ''normalt'' mener jeg kedeligt, ikke særlig opsigtsvækkende..
TrendZone er ikke lige umiddelbart stedet jeg ville falde over og shoppe på nettet, og det jeg ret sikker på mine venner heller ikke ville...
Men igen, kommer også an på hvilken prisklasse tøjet er i, og hvilke mærker det er.... Det representere navnet jo også...
|
Det er måske også afhængigt af området. Nu sidder jeg bare på nogle oplysninger, særligt i København-området og Aalborg-området, som fortæller om disse ord, deres betydning og deres relevans. Ganske rigtigt er der bare nogle navne man ikke synes om. Men det laver jo ikke om på at de hænger ved. og hvis hans kunder alligevel kun køber produkterne baseret på hvad hans firmanvn er, så er det nogle helt andre navne vi skal ud i. Men mener du virkelig at hvis du ikke synes om navnet "New Yorker", så kunne du ikke finde på at shoppe derinde? Uanset hvor fede deres produkter er? Fair nok, men sådan fungerer størstedelen af markedet heldigvis ikke. Det ville jo betyde DØD for de fleste iværksættere... Det shoppen skal markedsføres på er tøjet, og skal huskes på navnet. Sådan fungerer verden idag (igen; størstedelen
|
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Ja det tøjet der skal sælge, men navnet gør altså også sin del...!
Nej jeg mener ikke at jeg ville hoppe over kun pga navnet, men det ville ikke UMIDDELBART, ud fra navnet, være stedet jeg shopper ;-)
|
Okay... Hehe Nu er vi ved at være på et dansk vi er enige om. Det er her markedsføringsdelen kommer ind. Fordi Søren vil nok primært blive markedsført over noget pull markedsføring på Google eller lignende søgemaskiner, med noget søgemaskineoptimering eller sponsorlink. Der vil kunderne ikke se navnet til at starte med. Først efter produktet er bestil og ordren er lagt. Derfra begynder kunderne at huske navnet, og forbinde dette med stedet de købte det fede bælte med deres eget navn i, eller what ever
TrendZone er både let at huske, ligger godt i munden og er altså forklarende ord... Men det er måske en af områderne vi ikke bliver helt enige. men ikke desto mindre, i forhold til pull markedsføirng, er det vigtigste at have et navn, man kan huske let |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
|