Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreditnota/returnering i forbindelse med bogføring udenom Dinero?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 15
Indlæg ialt: 18
Fra  Tæppekompagniet I/S Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Håber, nogen derude med erfaring indenfor Dinero, kan hjælpe her :-)

En kunde har fortrudt sit køb, og jeg er i den forbindelse i tvivl om, hvordan jeg skal bogføre dette i Dinero.

Jeg har læst mig frem til, at man normalt vil oprette en kreditnota. Dog laver jeg alle fakturaer på en god gammeldags fakturablok og følger derfor denne guide: https://dinero.dk/support/fakturering-udenom-dinero/, i stedet for af fakturere i Dinero. Jeg er derfor i tvivl om, hvordan jeg laver en returnering i dette tilfælde?

Mange hilsner,

Mila

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46648
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:17

jeg går ud fra du har bogført din faktura i Dinero i alle fald - og nu skal du så bogføre lige modsat - kredit tilgodehavender hvor du vel har bogført dit tilgodehavende i forbindelse med fakturaen - og debet omsætning der hvor du bogførte oprindeligt - med din manuelle kreditnota som bilag - skulle du ikke overveje at bruge dinero også til fakturaer?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Feb 15
Indlæg ialt: 18
Fra  Tæppekompagniet I/S Skrevet kl. 19:41

Jeg har lige haft mine første salg i weekenden, så indtil videre har jeg ikke bogført noget salg i Dinero endnu, da jeg lige vil sikre mig, at jeg vælger den rigtige måde at gøre det på.

Da jeg formentlig ikke kommer til at få brug for at lave fakturaer i Dinero på noget tidspunkt, har jeg lavet alle fakturaer på fakturablok og forestiller mig af den grund det vil give god mening at følge denne fremgangsmåde https://dinero.dk/support/fakturering-udenom-dinero/ frem for at skulle oprette hver enkelt faktura igen i Dinero?? 

Især fordi salg over webshop også vil blive aktuelt, hvilket det i guiden lyder til at den beskrevne fremgangsmåde egner sig bedre til? :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)