Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal et honorar momsregristreres?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg lavede et job på frivilligt basis for nyligt og foreningen jeg udførte arbejdet for var meget tilfredse så de gav mig et honorar for det video arbejde jeg havde udført.

Pengene kom ind på min private konto, men jeg blev pludselig i tvivl om regler mm om det var i orden når nu jeg tjener penge på at lave film mm i mit firma.

Mit spørgsmål går derfor ud på, hvad bør jeg gøre? Burde jeg overføre pengene til mit firma, og momsregistrere pengene ?

Eller er det okay at lade penge blive på min privat konto? og indberette det på B-kortet?

Mange tak for hjælpen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

du burde ha sendt dem en regning - du må ikke ha momsregistreret firma og så samtidigt modtage et alm honorar uden moms for video når du laver film i dit momsreg firma

Du må sende dem en regning der svarer til det de har betalt INKL moms - Med andre ord - 20% af det de har betalt er moms - feks. de har betalt 2000 kr - så er det 1600 kr for video + moms 25% = 2000 kr

Den faktura kan du så bare skrive - BETALT på og så flytter du pengene fra privat over i firma og bogføre som beløbet og momsen som et hvert andet salg 

og aldrig mere få penge for film eller video eller andet momspligtig service uden en moms faktura.

Håber du er med på at det du har fået minus 20% = betløbet uden moms (og så er momsen 25% på det beløb den anden vej)

Bare få den faktura af sted til modtager som så har betalt og så har du orden i moms og regnskab

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)