Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med overførelse mellem venner?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

MartinTT:
Pengene er vundet på en Dansk bookie, så der skat ikke betales skat.
Beløbet er 100% skattefrit, vores bekymring er det der med max overførelser på 60.000kr, ellers bliver det betragtet som en gave.
Og det er jo ikke en gave min ven giver, da det er mine egne penge.
Mvh. Martin 

Vil nu se det som værende problematisk at dokumentere over for skat, at pengene er dine - når de er udbetalt til ham. 

Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

MartinTT:
Pengene er vundet på en Dansk bookie, så der skat ikke betales skat.
Beløbet er 100% skattefrit, vores bekymring er det der med max overførelser på 60.000kr, ellers bliver det betragtet som en gave.
Og det er jo ikke en gave min ven giver, da det er mine egne penge.
Mvh. Martin 

Vil nu se det som værende problematisk at dokumentere over for skat, at pengene er dine - når de er udbetalt til ham. 


Men skat kan vel se at jeg et par dage inden, valgte og overføre 31.000kr og den udbetaling der kommer fra bookmakeren, den stemmer overens med den overførelse jeg modtager?. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

enig - det lyder som det er din ven der har vundet og der er heller ikke 60.000 kr i gratis overførsel - det er kun i nær familie - så HAR din ven spillet og vundet (selv om I har aftalt at dele) så udløser det skat - der er mig bekendt ingen bundgrænse mellem privat - og det er personlig indkomst som jeg ved det fra krone 1 når vi taler gaver mellem ikke familie - Dermed har han ret - hvis det virkeligt er skattefri det han har - at han ikke kan gi dig dem uden det udløser indkomstskat af beløbet hos dig som jeg husker gaver mellem ikke familie

Om du kan dokumentere overfor skat at det er noget der hele tiden har tilhørt jeg begge, ville jeg betale en revisor for at dokumentere. Din ven vil også kunne få problem hvis han bare overfører en kvart mio til dig uden videre - men en revisor kan givet så rådgive

Går ud fra det må være noget spil - siden skattefrit og at der er betalt gevinst skat - og ikke noget investering siden du taler bookmaker - lyder bare lidt sjovt at det startede med 31.000 eller sådan noget og så voksede - lyder ikke som alm. spil?

Det kan godt være der kan stilles noget op af en der får alle dokumenter - din overførsel på 31.000 osv - men det skal nu nok gøres af en med forstand så I ikke får et skatteknald og til de penge er der råd til det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

MartinTT:
Men skat kan vel se at jeg et par dage inden, valgte og overføre 31.000kr og den udbetaling der kommer fra bookmakeren, den stemmer overens med den overførelse jeg modtager?. 

Tja - tror bare ikke SKAT ser sådan på det. De 31.000 kr af beløbet som er tilbagebetalingen er ikke problemet, det er bare at overfører dem. 

Derimod de 219 tkr. vil jeg tro de ser som at han betaler dig for x... Hvilket jeg vil gætte på skal betales almindeligt skat af jf. gældende regler om indkomstbeskatning

Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

MartinTT:
Men skat kan vel se at jeg et par dage inden, valgte og overføre 31.000kr og den udbetaling der kommer fra bookmakeren, den stemmer overens med den overførelse jeg modtager?. 

Tja - tror bare ikke SKAT ser sådan på det. De 31.000 kr af beløbet som er tilbagebetalingen er ikke problemet, det er bare at overfører dem. 

Derimod de 219 tkr. vil jeg tro de ser som at han betaler dig for x... Hvilket jeg vil gætte på skal betales almindeligt skat af jf. gældende regler om indkomstbeskatning



Kan bare ikke se, hvordan en 100% skattefri gevinst skal beskattes?
Altså have det været i mit eget navn, så havde det ikke været noget problem.
Men nu er det så i en vens, som selvfølgelig er lidt uheldigt. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

MartinTT:
Kan bare ikke se, hvordan en 100% skattefri gevinst skal beskattes?
Altså have det været i mit eget navn, så havde det ikke været noget problem.
Men nu er det så i en vens, som selvfølgelig er lidt uheldigt.

Enig.

Kan ikke se en umiddelbar skatteproblematik i denne situation. Har man en spilleforening som spiller ville medlemmerne  ikke skulle beskattes af deres eventuelle andel af gevinster. Der er ikke noget krav om en "forening" skal være formaliseret.

Når man som her kan følge pengestrømmen har jeg også meget svært ved at se at dette skulle udløse skat.  Lidt samme princip som når man på en arbejdsplads spiller lotto sammen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

whiskey - tror vi gætter på problem grundet beløbet 250.000 kr som ikke helt minder om lottoforening - men du kan sagtens ha ret - har det jo normalt og lottoforeninger kan jo vinde 250.000 og må så dele ud Big Smile Så du siger- bare overfør 250.000 or whatever - fra en person til anden - når de er enige om det er spille gevinst - er jo godt for trådstarter og vennen i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Så du siger- bare overfør 250.000 or whatever - fra en person til anden - når de er enige om det er spille gevinst

Ja - Som jeg læser tråden kan trådstarter dokumentere pengenes vej........

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Så du siger- bare overfør 250.000 or whatever - fra en person til anden - når de er enige om det er spille gevinst

Ja - Som jeg læser tråden kan trådstarter dokumentere pengenes vej........

Ved ikke hvad lovgivningen er for at dele gevindsten. 
Og til trådstarter, ja hele problemet er at det ikke er dig der har vundet, men din ven. Og derfor ham, at genvidst skatten er blevet betalt for. 
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Ja - Som jeg læser tråden kan trådstarter dokumentere pengenes vej........
jep - det var den vej jeg mente det kunne være godt at få dokumenteret (måske ved at betale ½ revisor time) for at undgå vrøvl. Kan den dokumenteres klart - betalt 31.000 - og for de 31.000 vundet 250.000 i noget fælles spil bør den da være ren - men jeg forestiller mig det er lidt mere kompliceret end bare enkelt indbetaling og sikkert også store betalinger fra vennen og udbetalinger i måske flere omgang -  og med så store beløb ville jeg sørge for fin dokumentation hvis ikke der ligger sådan en allerede (ville vel foreligge i spille forening normalt) (og så i øvrigt se at få de 250.000 kr i sikkerhed på egen konto hurtigt :) )

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)