Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med overførelse mellem venner?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er. 
Sagen er således at en ven skylder mig lidt over 250.000kr.
De penge vil jeg gerne have overført til min konto, da de på nuværende tidspunkt står på min vens konto.
Problemer er at vi tror, at min ven får et skattesmæk, hvis han vælger og overføre til mig.
Er der nogle, som ved om det er rigtigt, eller kan han godt overføre mine penge uden problemer?
Glæder mig til at høre jeres svar.
Mvh. Martin. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad indeholder gælden? Er der ikke en masse papir, for den størrelses orden penge, til at bevise hvad beløbet indeholder? 

Hvis han har lånt pengene er dig, så er der vil modsvarende transaktioner for det?

Du må give os mere info for at vi kan hjælpe dig. 

Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke tale om gæld, dog er der tale om en gevinst. 
Der blev startet med 31.000kr som jeg overførte til ham og det har så udløst 250.000kr
Som nu står i hans navn, og han vil gerne overføre pengene, bare ikke før vi har fundet ud af skattereglerne. 
 

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Betaling af gæld har naturligvis ingen indflydelse på betalingen af skat. Der er alene tale om en ændring i formuesammensætningen - din ven har 250.000 kr. mindre i banken, men skylder til gengæld ikke dig noget, og du får 250.000 kr. stående i banken, i stedet for at du har dem til gode hos din ven. Skattefar er fuldstændig ligeglad!

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, så mangler der godt nok nogle flere oplysninger!

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke oplysninger ønsker du, så skal jeg nok skrive dem :)

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis beløbet er skattepligtigt, så gælder det jo lige meget om pengene bliver overført til dig, eller du har dem som et tilgodehavende

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Beløbet er ikke skattepligtigt, da det kommer fra en dansk bookmaker.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender ikke til skattefri indtægt fra dansk bookmaker - men er det - skattefrit - så sker der intet ved at overføre hvis det er dig der har gevinsten - ellers vil det være en gave som kan udløse gaveafgift

det jeg læser er dog, at det kan være noget skattepligtig gevinst - og at din ven skal beskattes af dem hvis det er ham der har tjent dem og du skal beskattes af dem hvis det er dig - og opdager skat det- og det sker ikke kun ved overførsel - det sker snarere ved det tidspunkt pengene gik ind på din vens konto - så vil der ikke kun kunne være skat men langt værre hvis det ikke er opgivet- for så vil det kunne være skattesnyd ligefrem

Kan du beskrive hvordan der er en sådan skattefri gevinst fra dansk bookmaker - er der betalt gevinst skat osv

Det er ikke selve overførslen som på nogen måde udløser skat - men derimod indtjeningen af pengene som gør - overførslen kan udløse gave afgift hvis det er din ven der har spillet og har vundet rent praktisk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

det jeg læser er at det er noget skattepligtig gevinst - og at din ven skal beskattes af dem hvis det er ham der har tjent dem og du skal beskattes af dem hvis det er dig - og opdager skat det- og det sker ikke kun ved overførsel - det sker snarere ved det tidspunkt pengene gik ind på din vens konto - så vil der ikke kun kunne være skat men langt værre hvis det ikke er opgivet- for så vil det kunne være skattesnyd ligefrem

Det er ikke selve overførslen som på nogen måde udløser skat - men derimod indtjeningen af pengene som gør

vh John H



Hej John.

Pengene er vundet på en Dansk bookie, så der skat ikke betales skat.
Beløbet er 100% skattefrit, vores bekymring er det der med max overførelser på 60.000kr, ellers bliver det betragtet som en gave.
Og det er jo ikke en gave min ven giver, da det er mine egne penge.
Mvh. Martin 

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)