Hej kloge mennesker. Jeg har boet fem år i England hvor jeg har arbejdet som konsulent i IT branchen. I den forbindelse har jeg et engelsk firma da det gør det meget attraktivt for mig skattemæssigt herover(I praksis tæt på 21% skat af personlig indkomst). Alt mit arbejde har været kørt gennem dette firma. Nu flytter jeg så tilbage til Danmark og overvejer om jeg skal beholde firmaet herover i england, hvilket ikke skulle være et problem. Jeg vil arbejde som selvstændig konsulent i Danmark og så fakturere gennem mit engelske firma. Jeg tænker det kan være en fordel for mig da skatte reglerne er lidt mere simple for firmaer, f.eks. skal jeg først opkræve moms ved års indtægter over 850.000 kr og firma skatten er 21%. Jeg vil så opgive det jeg trækker ud af firmaet som egenindkomst til det danske skattevæsen, med de skattesatser der nu er for personlig indkomst. Eller skal jeg alternativt oprette i firma i DK? Hvad er jeres tanker omkring dette? Jeg ved jo at dansk skat er frygtelig kompliceret, ikke mindst når man indrager udenlandske aspekter. Mvh Kristian |
jeg synes det handler om administration - men formentlig kan du beholde det - men
Moms er jo ikke et issue hvis du sælger til firmaer og med ydelser vil du skulle lægge dansk moms på hvis du sælger til danske private for de fleste ydelser http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html - uanset du gør det fra UK eller fra DK lige som du kan være dansk momspligtig anyway hvis du driver det her fra DK som jeg forstår du vil - og selskabsskat 21% skal ses mod 22% i DK fra 2016 (23,5 i år)
andre kan vide mere om selve det at beholde
vh John Hannover