Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor stort er programmør arbejdet i denne Webshop/Pricerunner ide?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej amino coders :).. Min business partner og jeg er pt. igang med at arbejde på en ide vi tror kan skabe stor value for rigtig mange mennesker. Vi har allerede haft interesse og møder fra/med potentielle samarbejdspartnere og vi har en, synes vi selv, ret solid business plan. Nu skal vi så til og igang med at udvikle vores webshop/pricerunner ide sådan vi kan få den præsenteret for mulige samarbejdspartnere og få den i luften hurtigst muligt. Da ingen af os selv kan programmere kunne vi godt tænke os lidt mere info vedr, hvor meget programmeringsarbejde der rent faktisk ligger i vores ide.. Altså er det noget som en enkelt programmør ville kunne klare hvis vi tog ham med som feks partner eller er dette et kæmpe projekt der ville kræve et helt team? Anyway her er ideen:

Vi vil lave en webshop med en backend integreret pricerunner. Forestil jer en helt almindelig webshop med forskellige faner ("Elektronik" , "Hårde hvide varer" , "Møbler" etc) når man klikker på fanerne kommer der en ny liste med produkterne.. Altså under Elektronik ville man finde feks TV, Blue ray afspiller, Playstation etc.. Når man så klikker på feks playsation søger vores pricerunner bag "facaden" efter den af vores samarbejdspartnere der har den lavest pris og trækker derefter billede, produkt info, pris osv fra vores samarbejdspartners produkt katalog og viser det inde på vores side... Man kan så lægge det i kurven og shoppe videre eller gå videre til betaling. Når en kunde så har købt ved os bliver ordren automatisk sendt videre til den forhandler som var billigst og vi tager så et lille beløb for hvert salg.. Pointen er at samle alle de produkter som de store retailer webshops sælger på EN hjemmeside som ALTID er billigst og hvor man kan købe fra flere forskellige butikker samme sted. Altså forestil jer i skal have et tv, et anlæg og en computer. Så kan i enten gå ind på diverse webshops og manuelt søge igennem deres produkter for at finde ud af hvem der er billigst. Og hvis tv´et er billigst i fona, anlæget i elgiganten og computeren på wupti.com skal du ind på 3 forskellige sider og bestille og skrive dit dankort info osv ind og også betale 3x fragt... Alternativt kan du vælge den lidt nemmere løsning at søge på pricerunner men du skal stadig ind på 3 forskellige webshops og gennemføre betaling 3 gange og betale 3x fragt. Vores side ville gøre dette så meget nemmere siden vi ALTID er billigst (fordi vi er alle webshops samlet i en, og vores backend pricerunner kun trækker produkter fra den af vores partnere der er billigst) og fordi du kan købe produkter fra forskellige butikker på samme side... 

Dette er den overordnede ide... Vi har en masse ekstra funktioner vi går og leger med for at give vores samarbejds partnere bedre muligheder for at sælge tilbehør og forsikring osv og andre ting.. men dette er ikke relevant nu. Det vi gerne vil vide nu er hvor stort et programmør arbejde det er at lave sådan et system. Det skal så lige tilføjes at pricerunneren ikke ville behøves at søge hvergang nogen klikker på et produkt, men feks blot 1 gang hver 24 time eller noget i den stil. 

Tilmeldt 9. Feb 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  aktiespekulant

Inden i kommer alt for godt i gang, så skal i overveje, om det ikke er værd at kigge på http://www.google.com/shopping. Det er svært at sige, hvornår det kommer til Danmark, men jeg kan ikke forestille mig, at vi skal vente så meget længere. Når først Google Shopping gør sit indtog, så kan meget vel forestille sig, at Pricerunner og lignende, vil høre fortiden til.

Det kan også være, at jeg er helt forkert på den, men det lyder lidt som om, at det er noget lignende, som I er ved at lave.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere fælder i det du skriver ...

a: I overtager risiko for garanti og reklamation, som returvarer i det at kunden handler med jer og ikke med elgiganten/fona/whatever.

b: Hvis kunden køber fjernsyn, blueray og ps3 i 3 forskellige butikker og skidtet ikke virker sammen vil de alle hævde at en af de to andre bærer skylden.

c: Det er jo ikke "bare en webshop" ... det er en advanceret udgave af edbpriser.

Umiddelbart vil jeg skyde på at du ligger på omkring 1 million i udviklings omkostninger og cirka det samme om året i drift, dertil kommer forhandler og integrationer med de enkelte webshops.

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var jer, ville jeg overveje at indgå et samarbejde med pricerunner - så slipper i for hele delen med at skulle udvikle en crawler til læsning af produkter. Med andre ord kunne jeres backend "pricerunner" arbejde sammen med den rigtige pricerunner.dk om at hente priserne. Selvfølgelig ville I så skulle lave en begrænsning på at det kun var ønskede firmaer, der skulle med i oversigten.

Dog har jeg svært ved at se, hvordan jeres produkt skaber ret meget merværdi på markedet. Det begynder at komme mere til rette, når kunden køber flere forskellige ting, men ikke før. Ergo skal I have stort fokus på mersalg.

Desuden bør I også overveje at begrænse produktudvalget. F.eks. synes jeg at sider som edbpriser.dk, pricerunner etc. er en smule uoverskuelige idet de simpelthen har for mange produkter - hvilket samtidig også er en af deres største aktiver. Så beslut jer for, hvordan tingene skal sælges, hvad der skal ligges fokus på m.v.

Og skal der udvikles en pricerunner lign. løsning til jeres backend, ja så snakker vi et relativt dyrt system.

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

@Mikkel Mikjær Christensen tak for dit svar :)

a) Dette skal vi lige have sat os lidt mere ind i.. Er der ikke en måde at kommen uden om dette på ? Vi sælger jo i princippet ikke produkter men mere en service?

b) Forstår ikke din pointe her?... Hvis kunden køber feks tv, blueray og ps3 og tv er fra fona, blueray fra elgiganten og ps3 fra bilka.. Hvis TV´et ikke virker er det self Fona der har skylden for det, da dem som leverede TV´et, hvis TV og blueray ikke virker har fona self stadig skylden for tv´et men elgiganten har skylden for blueray... Hvis alle 3 ting ikke virker har Fona stadig skylden for tv, elgiganten stadig skylden for blueray og bilka skylden for ps3.. Forstår ikke din pointe med at "Hvis tingene ikke virker vil fona prøve at skyde skylden på elgiganten og bilka og vice versa" ? Hvordan skulle de dog kunne argumentere for at det er de andres skyld at deres produkt ikke virker?

c) Forstår igen ikke din pointe her? Har aldrig sagt at det "bare var en webshop"... 

d) Du siger 1 million i udvikling og så 1 million i drift om året... Dette er meget konkrete tal i forhold til den information du får... Hvordan er du lige præcist kommet frem til disse tal?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

a) Det tror jeg umiddelbart ikke.

b) Jeg kan høre at du ikke har særlig meget erfaring med teknologi ... Det er ikke unormalt at der er kombatibilitets problemer mellem forskellige produkter, og sælgerne er typisk ikke særlig godt uddannet så deres argumentation kan du ofte ikke bruge til ret meget alligevel. Men de prøver, det kan jeg garantere dig for :) 

c) "Vi vil lave en webshop med en backend integreret pricerunner. Forestil jer en helt almindelig webshop med forskellige faner ("Elektronik" , "Hårde hvide varer" , "Møbler" etc)"

d) Et kvalificeret slag på tasken ... det er 12 mandemåneder, mht. hosting så har jeg et konkret eksempel som bygger på insider viden fra en virksomhed der minder meget om den du vil bygge, og deres månedelige hosting omkostninger ligger cirka på 90.000kr

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal påregne én kæmpe post: Manuelt vedligeholdelse arbejde.

Du bevæger dig ind i en verden hvor data ikke er entydig (fx en specifik bærbar er ikke bare en bærbar, den findes i hundrevis af kombinationer). Herudover vil du ikke finde ét entydigt idenfikationsnummer, navn eller kode som kan sikre dig at dine shop automatisk sammenligner og linker til de korrekte produkter på tværs af de forskellige webshops udbud.

Der findes én god løsning på problemet med data matching. Og det er at få alle de forskellige webshops til at sørge for at deres data matcher med dine - det er sådan fx edbpriser.dk gør idag.
Edbpriser har i mange tilfælde svært ved at få diverse webshops til at gøre dette, så det må påregnes at jeres udfordring som nye i branchen vil være endnu større end deres.

Jeg tror ikke, at du kan få et succesfuldt produkt på markedet for mindre end de priser Mikkel nævner. Om noget så tror jeg faktisk det vil blive endnu dyrere end det.

Bortset fra det er idéen god og det er et spændende koncept og det kunne blive en succes hvis man virkelig har engagementet, viljen og kapitalen til det. Du er ikke den første der får den dog - jeg har set andre knække nakken på et meget lignende projekt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)