Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

computer hjælp

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jeg betragter mig selv som "over middel" computer bruger. Men den her kan jeg ikke dreje i mit hovedet

Case:

ACER bærbar ca. 2 år gammel

Styresystem:
Dual boot med
Windows XP proffessionel
Ubuntu 7.04 Feisty Fawn.

Problem 

Ved opstart i Windows crasher den på den grove måde. Efter at have startet alle de programmer op der nu kræves og den har kørt ca. 10 minutter går den i "blue-screen" og genstarter

Ved opstart i Linux Ubuntu absolut ingen problemer.

Tankevirksomhed
Hmm måske en hardware fejl som er medieret af meget belastning af processeron. Men ak nej det sker ved almindelig  brug og nogle gange ved almindelig standby.

Jeg har prøvet alt for at få den til at crashe i Linux men ingen hjælp. 

Løsning 
----- Blank ----- 

Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:28

Hejsa

Et hurtigt skud fra hoften:
Hvis du har installeret hardware drivere foreslået under windows update, så kan du komme i problemer.
Meget ofte duer de ikke.

Hvad med at lave en re-installation af windows ?
Alternativt - kunne det evt. være noget i bios-opsætningen, som er ændret ?
...men start med det fremfor re-installation.

/Nordjyden

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:08

Havde du problemet inden du installerede ubuntu på i multiboot?

Ellers skal du nok lede efter fejlen der.

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 07:53

Det kunne være nemt at sige ram-fejl....

Men jeg havde fingrene i en HP laptop for et ½ år siden, som gjorde det samme. Det var blæseren som var færdig.

/Per B. Lauridsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. May 06
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 11:35

Hehe ram fejl troede jeg også først, men så burde den også konflikte i linux. Jeg skilte skidte af og rensede blæseren for diverse artifakter men hjalp ikke på blue-screen problematiken (hjalp på temperataturen som nu er normal)

Jeg har forsøgt en formatering af Windows et par gange men same same.  Så derfor er jeg pænt lost...

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 11:50

Ram fejl kan jo nemt have indvirkning i windows og ikke i linux, da det ikke er de samme "services" som bliver smidt samme sted.

Altså vil windows crashe fordi at det er en kritisk del af "windows" der benytter den fejl-behæftede del af ram-stangen.
Linux bruger ikke så meget hukommelse til selve systemet - og de dele den så måske stopper i den fejl-behæftede del, bemærker
du måske ikke crasher eller laver time-out. Ikke at det er en selvfølge at det er ram-stængerne, men det kunne måske være værd at køre et
hardware testprogram af på den..? :-)

/Per B. Lauridsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. May 06
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 12:02

Har du en URL til et sådan testprogram?`(Så må vi håbe mit windows kan holde sig i live længe nok til at kører det ;)) 

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 13:16

Jeg holder på et varmeproblem. En bootfejl vil ikke først vise sig efter 10 minutters drift

Prøv at stresse Ubuntu til det yderste - kender ikke lige nogen burn-in programmer til Linux, men de findes vel også.

Hvilken fejl får du i BSoD? (Blue Screen of Death!) Der er gerne en fejlnavgivning plus en STOP-kode - de kan i visse tilfælde fortælle hvad der går galt. Hvis den rebooter af sig selv, så skal du lige ind under Kontrolpanel > System > fanebladet Avanceret > Start og Genoprettelse og fjerne fluebenet i Genstart automatisk.

Programmer til Ramtest

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 14:59

Har du Norton antivirus eller Panda antivirus ?

I mit felt, når jeg laver computer hos folk, med disse 2 programmer, er det ofte det som er problemet.

Ellers geninstallere alle drivere, (som før nævnt, ikke windows update drivers).

Geninstallere antivirus. 

Kør en oprydning og databasescanning (ccleaner eller tuneup2007).

vh

stefan 

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)