Jeg tænkte på om nogen af jer har erfaring med at få tilsendt produkter i forbindelse med produktanmeldelser. Hvis man nu f.eks har et website eller et magasin om computerspil, hvor mange læsere skal man have før en producent vil være interesseret i at sende et computerspil således at man kan lave en anmeldelse? Jeg har prøvet at søge lidt rundt omkring men uden held, er der nogen der har erfaring med noget lignende? På forhånd tak |
Jeg har ikke decideret erfaringer med nogle bestemte besøgstal. Min ide vil være at du simpelthen kontakter det firma (importør etc.) du gerne vil anmelde et produkt af og skriver lidt om din side osv. og spørger om du må låne et produkt til anmeldelse. Du skal selvfølgelig kunne forklare dem, hvad DE får ud af det. Det kan jo ikke gå værre end at de siger nej. Hvis de nu gerne vil sende dig et spil, kunne du jo efter endt test udlove det i en eller anden konkurrence, på den måde får firmaet både en anmeldelse og omtale i forbindelse med konkurrencen. Bare husk på, at gøre det klart over for dig selv, at du ikke skal blive afhængig af at få gratis spil til anmeldelse, således at du ikke tør være kritisk af frygt for at leverancen stopper.
Jeg ved at fx. Sony og lign. har testeksemplarer af deres elektronik som man kan låne. Som et lille nyt medie, skal man selvfølgelig ikke regne med at komme forrest i køen, og på nogle produkter er ventetiden nok meeeget lang. Men så må man jo sørge for at vinkle sin anmeldelse således, at det ikke er selve nyhedsværdien der er det bærende.
Hvis du får afslag, så spørg hvorfor eller hvad der skal til førend du opfylder de krav de stiller. På den måde finder du ud af hvad du skal arbejde hen imod, og når du så er nået næsten derhen hvor du skal være, kan du prøve at kontakte dem igen. Argumenter for hvor du var før og hvor langt du har flyttet dig, og vis dem at du arbejder seriøst med dit medie.
Det var mine imput, jeg håber du har held med et.
/martin