Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino 10 år - Hip Hip Hurraaaa

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 20 person

En dag for 10 år siden, i påsken 2005, fik jeg den tanke, at der manglede et forum for iværksættere i Danmark.

Jeg holdt mange iværksætter-foredrag og når jeg kom hjem fra et af dem, kom der altid mange mails fra folk der gerne ville igang, men havde 1.000 spørgsmål. En ting var at jeg altid brugte lang tid på at svare og ofte på de samme spørgsmål. Men det værste var at vide, at der sad tusindvis af potentielle iværksættere ude i landet og ikke kunne komme videre…

Så jeg købte et stykke forumsoftware og senere på dagen var jeg igang. 

Jeg brugte de første dage af påsken på at fortælle om mit nye site, alle de steder jeg kunne komme til det og en del blev arrige på min “spam”. Men stille og roligt kom der gang i sagerne og debatten kom igang, for jeg havde selv lavet en del profiler der “snakkede” med hinanden og det gav folk lysten til selv at stille spørgsmål.

Se Amino fra 2005 her 

Efter nogle måneder blev det klart for mig, at jeg havde ramt et meget tørt sted. Trafikken steg og jeg brugte rigtig mange timer på min nye passion. Amino fik sit navn, da jeg havde domænet liggende på lager, da jeg ikke fik det brugt til et andet projekt (Et mentalt fitnesscenter, hvor virksomheder kunne sende deres medarbejdere hen og blive klogere med foredrag m.m.), så det brugte jeg til mit nye projekt i stedet for. Aminosyrer er byggesten for kroppen og det syntes jeg passede ret godt til et iværksætterforum. 

I 2007 ansatte jeg mine første medarbejdere og lavede Amino Virksomhedsbørs og Amino Bestyrelsesbørs og købte en ny og meget dyr debat-platform der kunne skalere bedre og også tilbyde brugerne deres egen blog.

Selvom der kom lidt indtægter ind, “tabte" jeg vel små 100.000 kr. om måneden og i 2008 havde jeg brugt mere end 1 million kroner og det så kun ud til at blive værre. Men jeg havde en drøm om at gøre Amino til en stor ressource for iværksættere og på et tidspunkt til en forretning, så jeg gav ikke op.

I 2008 kom min partner Nicolai Frisch til, der ret hurtigt fik gjort en forretning ud af Amino. Han fik vendt underskud til en forretning der balancerede og ja, det betød flere bannere m.m. men alternativet var at lukke Amino…

Vi fik åbnet en ny service “Amino Lokalebørs” hvor vi crawlede erhvervsejendomsmægleres annoncer og senere kom Amino Freelancer og Amino Tryk.

I 2009 kom Amino Plus, der gav en masse fordele på Amino Freelancer, debatten m.m. og det gav en god bund i Amino’s økonomi. Det at der også kommer penge i kassen en varm sommerdag hvor folk ligger på stranden, er virkelig noget der giver ro i maven og det blev samtidig det sidste år med underskud i Amino.

I 2011 snakkede Nicolai og jeg om, hvor mange debatter på Amino, der handlede om, hvordan man finder en god revisor, bogholder eller advokat. Priserne på ydelserne svingede vildt og de små virksomheder blev ofte plukket og fik ikke deres behov ordentligt opfyldt. Med andre ord manglede der en effektiv markedsplads. 

Jeg var mentor for en stak iværksættere på Handelshøjskolen og blandt dem var Martin Hegelund og Rico Andersen. De havde gang i et projekt, som jeg anså for at være ret godt op af bakke. For at gøre en lang historie kort, fik vi dem overtalt til at starte Agera og januar 2012 var vi igang. Rico og Martin knoklede som sindssyge og jeg har den dybeste respekt for deres arbejde. De var bare 19 år gamle, men lærte lynhurtigt hvordan man effektiv parrede små virksomheder med rette fagmand og i dag er vi førende i Skandinavien med tre tilbud på revisor, bogholder eller advokat og vores 50 ansatte fra Danmark, Sverige og Norge, hjælper hver dag godt 100 små virksomheder med at finde vej i junglen af rådgivere…

I 2012 sad Nicolai og jeg igen og ærgrede os. Denne gang over der ikke var et regnskabsprogram for de helt små virksomheder, som de selv 100% kunne bruge. Jo der var en del der sagde de kunne, men ingen havde løst problemet med, hvad man måtte trække moms fra og hvor i kontoplanen det skulle hen. Med andre ord sad en masse iværksættere enten og bogførte selv og lavede en hulens masse fej,l eller også havde de en bogholder de sendte bilag til lige før momsen og derfor ingen ide havde om hvordan det gik i deres virksomhed. Med andre ord døde virksomheder på stribe pga. mangel på likviditet...

Vi mødte David Andersen og Anders Hørested, der havde lavet kassekladde.dk der på det tidspunkt, var et rigtig fint regnskabsprogram, men som heller ikke havde løst problemet med, at iværksættere ikke aner hvordan man bogfører.

For at gøre en lang historie kort, lavede vi et nyt firma Dinero og startede helt forfra, med at lave det ultimative regnskabsprogram for små virksomheder. I sommeren 2013 var vi klar med første version, hvor man kun kunne sende en faktura og intet andet. I efteråret lancerede vi første version af Dinero, hvor man også kunne registrere købsbilag og vi fik vores første betalende kunder. 

I dag får vi ca. 100 nye virksomheder på om dagen og er det hurtigst voksende regnskabsprogram i Danmark. 75 % af virksomhederne betaler intet for at bruge Dinero og det er jeg stolt af :-)

Og på trods af det, løber forretningen lige rundt og vi har 12 mand på lønningslisten, der alle knokler for at lave deres bedste regnskabsprogram til dig :-)


I dag
Status på Amino i dag er svær helt at forklare. Vores vision var at lave en masse gode services selv, som iværksættere og små virksomheder kan bruge. Men jeg må erkende, at laver man dem ikke perfekt, så er de ligegyldige. 

Derfor har vi lukket Amino Bestyrelsesbørs, Amino Lokaler, Amino Tryk og en hel del andre ting, vi bare ikke lavede godt nok.

Vi har dertil massiv konkurrence fra Facebook, hvor en del af debatten er gået til. På den ene side er jeg rigtig glad for det, for det betyder at der er endnu mere iværksætter-debat og det gavner alle iværksættere og dansk erhvervsliv. På den anden side, er man selvfølgelig altid ked af, når ens kerneforretning ikke er i vækst. Men Agera og Dinero har taget rigtig mange ressourcer og det er Amino der har betalte regningen fra begge virksomheder i starten og det må jeg indrømme har betydet at Amino som debatplatform, er kommet lidt bagefter.

Men når det er sagt, klarer Dinero og Agera sig selv nu og er de to største annoncører på Amino, så det har givet råd til 3 nye og super dygtige programmører, der nu tager kampen op mod Facebook, så bare vent Mr. Zuckerberg ;-) 
 

Fremtiden
Jeg må sige at fremtiden tegner lys for Amino. Ja vi har vores udfordringer med det tekniske m.m. Men vi har nu et dream team der knokler for at gøre Amino endnu bedre. Amino Virksomhedsbørs får lige nu en kæmpe overhaling og dertil arbejde vi hårdt på at rydde op i debatplatformen, så vi kan få hastighed og brugervenlighed op på top niveau. 

Og så er jeg stolt over, at Nicolai og jeg har lavet tre virksomheder, der har 70 fuldtidsansatte og hver dag hjælper mere end 30.000 iværksættere og små virksomheder, til at blive bedre til at drive forretning. Og så har vi overskud og får ikke en krone fra staten!

Af hjertet tak til min partner Nicolai, mine gode kolleger, rare moderatorer, annoncører, samarbejdspartnere og alle jer kære iværksættere og andet godtfolk der besøger Amino og hjælper hinanden. 

Med ønsket om 10 gode år til :-) 

 

De bedste hilsner

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Og så er jeg stolt over, at Nicolai og jeg har lavet tre virksomheder, der har 70 fuldtidsansatte og hver dag hjælper mere end 30.000 iværksættere og små virksomheder, til at blive bedre til at drive forretning

Tak for at du har den passion for at sætte skub i iværksætteri. Det er unikt det du gør på det plan. For mig er der to flotte ting i det - Drivet for at skabe iværksætteri og så netop det du beskriver omkring ansatte - for det er det ultimativt vigtige ved iværksætteri, at det skaber en arbejdsplads og indtægt for iværksætteren OG hen ad vejen skaber mulighed for arbejde og indtægt for ansatte

Facebook er givet hård konkurrent - men uegnet til debatter hvor enkelt indlæg fylder mere end 3 linjer og der skal nok bare leves et parallel liv (gerne en dag i et lidt hurtigere kørende Amino) Måske skal Amino ha en lille reklametur på nogle af iværksætterforummerne hos facebook

God vind fremover også og TAK

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op er der allerede gået 10 år ja tiden den går :)

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Stort tillykke - ser frem til de næste 10 👋😁Yes

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke, det har været fedt at være med i de sidste 9 år. Jeg startede mine selskaber i 2006, og fandt Amino.dk i den forbindelse.

I har gang i en masse gode ting, som har hjulpet mange mennesker. Jeg startede med at bygge min virksomhed op omkring kunder fra Amino, som nok i starten udgjorde 95% af alle mine kunder.

I dag får jeg desværre ikke brugt Amino så meget, men håber at få tiden til at vende tilbage.

Mange tak for den forgangne tid. Jeg glæder mig til at se hvad fremtiden bringer.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tusind tak for jeres rare kommentarer. De varmer grundigt :-)))

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke Martin

Så har jeg også næsten været her i 10 år.

28 Maj 2005

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med det, Martin og hele Amino, Dinero og Agera teamet.

Amino har lært mig en masse - og det tvivler jeg heller ikke på, at det også har gjort ved en masse andre. Jeg vidste ikke noget om iværksætteri, da jeg begyndte at være aktiv på Amino - intet om iværksætteri. Amino har lært mig en hel masse, og det er på grund af jer.

Det er os, der takker for et fantastisk forum. Et forum, der hjælper og bidrager samt sætter gang i dansk iværksætteri med en stor passion for iværksætteri.

Held og lykke. 

Hilsner

Mads

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg:

Så har jeg også næsten været her i 10 år.

Det har jeg også snart.... det er utroligt som tiden flyver... puha kunne godt huske den første font på Amino :(

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med de 10 år ;-)

Amino har helt sikkert gjort en forskel, specielt som et værktøj til at håndtere debat imellem en lang række emner. 

Det næste man kan sige der er mange emner om på Amino, er helt klart alle dem der godt vil starte op. 

Ved ikke hvad udformningen skulle være, men et værktæj til at hjælpe dem, istedet for at repitere det samme spørgsmål dag ud og dag ind, kunne være fedt. 

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)