Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords - hvor mange søgeord pr. anoncegruppe?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har læst lidt i Sebastian Gullaks Adwords-hæfte, og har i den forbindelse nogle spørgsmål.

1.

Hvis man skal følge SGs måde at generere søgeord på, ender man nemt oppe på eksempelvis 10.000 ord pr. annoncegruppe. Er det ikke lige i overkanten? Der bliver både foreslået bruge af en "stavefejlsgenerator", som spytter temmeligt mange søgeord ud. Samtidige har netinvade lavet en keyword generator, som bla. kan vende ordstilligerne mm.  Mon google er glade for så mange ord pr. annoncegruppe? Så kan min kampagne jo ende langt over 100.000 ord.... Geeked

2.

SG taler også om brugen af bred målretning, sætning målretning og eksakt målretning på søgeord. I denne forbindelse nævner han, at google ikke er så glad for det, da det kan give 3 gange så mange søgeord. Skal det forståes sådan, at alle søgeord/sætninger, skal have alle 3 "tags", nej vel? 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:10

Hey... 

Der kan blive problemer med at få annoncen til at virke, hvis google skønner at for mange af dine søgeord ikke figurerer på din hjemmeside.

Det er en god ide at inddrage søgeord der er stavet forkert, hvis man har en fornemmelse af at det tit bliver stavet forkert. Man skal bare heller ikke overdrive. det er med at bruge sin sunde fornuft.

Der er ikke nogen nemme løsninger med maskiner der staver ordet på så mange forskellige måder, at ordet pludselig får en anden betydning.

Normalt for mig er max 20-25 ord pr. annoncegruppe, helst færre. Så har man også et overblik og kan bedre lægge en meget præcis annoncetekst.

Husk i hvert fald at luge ud i kampagnen for ubrugte søgeord og ord med meget dårlig CTR, vurder om det pågældende ord er vigtigt og om det måske er malplaceret. Dette bør gøres mindst 1 gang om ugen de første par mdr.

Mvh. Caterina

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:14

Hej junior.

Ad.1: Google har en begrænsning på 2.000 søgeord pr. annoncegruppe, så du må fordele søgeordene over flere annoncegrupper.

Ad. 2: Jo.

(Jeg hjælper virksomheder med AdWords, der ikke selv orker at bruge tid til at sætte kampagnerne rigtigt op)

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 3. Sep 07
Skrevet kl. 11:20

Effektiv Markedsføring:
Ad. 2: Jo.

Hvorfor så ikke bare nøjes med bred? Inkluderer den ikke de andre? 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:29

I teorien jo - i praksis nej.

Jo hårdere konkurence der er på visse søgeord, jo mere holder Google på, at det skal være helt præcist den frase, som den søgende søger efter som man har i sin søgeordsliste.

Jeg har udviklet et lille værktøj til at generere de forskellige varianter her: www.keyword-booster.com

Venlig hilsen, Christian 

Tilmeldt 3. Sep 07
Skrevet kl. 11:32

okay, tak Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)