Hej Jeg har læst lidt i Sebastian Gullaks Adwords-hæfte, og har i den forbindelse nogle spørgsmål. 1. Hvis man skal følge SGs måde at generere søgeord på, ender man nemt oppe på eksempelvis 10.000 ord pr. annoncegruppe. Er det ikke lige i overkanten? Der bliver både foreslået bruge af en "stavefejlsgenerator", som spytter temmeligt mange søgeord ud. Samtidige har netinvade lavet en keyword generator, som bla. kan vende ordstilligerne mm. Mon google er glade for så mange ord pr. annoncegruppe? Så kan min kampagne jo ende langt over 100.000 ord.... 2. SG taler også om brugen af bred målretning, sætning målretning og eksakt målretning på søgeord. I denne forbindelse nævner han, at google ikke er så glad for det, da det kan give 3 gange så mange søgeord. Skal det forståes sådan, at alle søgeord/sætninger, skal have alle 3 "tags", nej vel?
|
Hey...
Der kan blive problemer med at få annoncen til at virke, hvis google skønner at for mange af dine søgeord ikke figurerer på din hjemmeside.
Det er en god ide at inddrage søgeord der er stavet forkert, hvis man har en fornemmelse af at det tit bliver stavet forkert. Man skal bare heller ikke overdrive. det er med at bruge sin sunde fornuft.
Der er ikke nogen nemme løsninger med maskiner der staver ordet på så mange forskellige måder, at ordet pludselig får en anden betydning.
Normalt for mig er max 20-25 ord pr. annoncegruppe, helst færre. Så har man også et overblik og kan bedre lægge en meget præcis annoncetekst.
Husk i hvert fald at luge ud i kampagnen for ubrugte søgeord og ord med meget dårlig CTR, vurder om det pågældende ord er vigtigt og om det måske er malplaceret. Dette bør gøres mindst 1 gang om ugen de første par mdr.
Mvh. Caterina