Jeg har oprettet et IVS og er nu ved at løbe tør for penge. Jeg vil derfor gerne øge min egenkapital i selvskabet, med et privat indskud. Mit spørgsmål er hvordan man gør det praktisk, skal man ind på virk.dk og registrere pengene, fordi man øger egenkapitalen eller bogføre man det bare?
enig - lån selskabet penge - og konvertibelt lån var bestemt muligt for at få fradrag som tab på aktieindkomst - se her hvordan .find den del om at skyde ind i selskab som jo er forskellig fra den med skyde ind i personlig virksomhed - husk der skal beregnes markedsbaserede renter (typisk 4-12%) men markedsbaserede = det som selskabet eller skulle gi for samme usikrede lån og du skatter af indtægten og selskabet har fradrag for den, men det er alt sammen med i linket (selskab kommer ganske kort nede)
Jeg oprettet selvskabet for snart et år. Min svenske kæreste besluttet så han ville lære i Kristianstad, så jeg tog med ham. :) Jeg har lavet nogle lampe designs, som jeg skal have solgt. Tænker også at udvide lidt til små brugskunst og pyntet lampeskærme. Så det er stadig lidt hobby virksomhed :)