Jeg benytter mig af adwords, men ligger absolut ikke på den første side...
Men hvad skal der til for at få sin reklame øverst på side 1? Jeg mener ikke, at det skal være øverst i højre side, men derimod, en af de 2 - 3 annoncer, der står øverst må hele siden?
Er det et spørgsmål om seo eller er det et spørgsmål om betaling?
Adwordsplaceringen har ikke noget med SEO at gøre. Du kan i princippet have verdens dårligste hjemmeside og samtidig ligger øverst på adwords.
Hvor meget du byder er selvfølgelig en væsentlig del, da Google jo vil tjene penge. Men det handler også om hvor mange der klikker på din annonce. Igen fordi Google vil tjene penge, for det nytter jo ikke noget rent indtjeningsmæssigt for Google at du byder højere end alle de andre hvis ingen klikker på din annonce. Hvis du sprøger Google vil de sige at det handler om din annonces kvalitet, hvad det så dækker over.
I øvrigt er det ikke nødvendigvis mest rentabelt at ligge nr 1. Du er nød til at finde ud af om du sælger så meget mere som nr 1 sammenlignet med fx. nr 6, at det er merudgiften værd. Jeg mener faktisk at Google har et værktøj, hvor man skriver hvilken placering man stiler efter. Værktøjet jursterer så på parametrene så du har størts mulig sansynlighed for at komme på den placering du har ønsket.
/martin
Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk
Helt afhængig af din Quality Score, så mener jeg at toppositionerne går til mellem 30 og 60 kr. - så du skal virkelig vide, hvad du har gang i, hvis du vil ligger der og stadig tjene penge.
Med en konverteringsrate på f.eks. 1% har du betalt mellem 3.000 og 6.000 for at få een kunde.
Tak for den letforståelige tilbagemelding Se det sætter jo unægtelig tingene i perspektiv, og det er jo temmelig dyre reklamepenge. Bare for at stille min nysgerighed, kan du så forklare mig hvad "Quality Score" betyder?
Og så tror jeg lige, at jeg skynder mig ind og tilmelder mig dit nyhedsbrev.
Quality Score er et "kvalitetstal" på hvor godt dine søgeord, dine annoncetekster og siderne, som de besøgende ser, når de klikker på annoncerne matcher hinanden i kombination med den søgendes behov og forventninger. Dertil kommer kvaliteten af hver enkelt parameter: søgeord, annoncetekst og sidens indhold.
"Tallet" er ikke en absolut; men er en relativ værdi, hvor Google sammenligner hvor godt de forskellige annoncer performer i forhold til hinanden.
er din placering med AdWords afhængig af "Quality Score"??? Troede egentlig, at det var et rent spørgsmål om prisen man var villig til at betale, er jo ingen rimelighed i, at man betaler mere til Google end dem der evt. er højere placeret end én selv.
Til Skou,
prøv at gå ind på google og tilmeld dig "Google Analytics" det er en af de tjenester du kan bruge til at pejle dig ind på, hvilke ord mm der er de "bedste, billigste, dyreste og m.m.
er din placering med AdWords afhængig af "Quality Score"???
Det er korrekt. Prisen man betaler pr. klik er kun en del af regnestykket.
WebRebellen:
er jo ingen rimelighed i, at man betaler mere til Google end dem der evt. er højere placeret end én selv.
Jo, der er meget rimeligt. Google lever af kvalitetsresultater - også i de betalte annoncer.
Tidligere slog Google simpelthen dårlige annoncer fra - i dag får man bare lov til at betale kassen for at beholde dårlige annoncer.
Da det er omstændigt for "almindelige mennesker" at finde ud af hvordan man sætter det hele sammen, så det er optimalt, har jeg gjort det til et af mine specialer at hjælpe med Google Adwords.