Hej Amino'er. Jeg har startet mig en virksomhed som sælger dele til biler, "dæk, fælge, radioer osv." Jeg står pt med en kunde som gerne vil købe et sæt fælge som jeg har en forhandler aftale med en sælger i england. Derfor går mit spørgsmål nu på! Forhandler forlanger 520 pund for fælgene inkl fragt til dk, UDEN engelske VAT på! Jeg har svært ved at se mig ud af, Skal jeg blot omregne til dk kr. og regne min pris ud som havde jeg haft en dansk nettopris. Her tænker jeg, bliver der bare lagt 25% moms oveni som jeg får tilbage igen senere ligesom jeg plejer at gøre ved de danske vare jeg køber, eller er det noget andet ved at købe ved england, Nogle steder står der som om jeg skal købe varene for de cirka 5500 og så skal der betales moms af dem 6875 og denne moms får jeg ikke tilbage, Derfra skal jeg så ligge min avance oveni og så betale 25% af min fortjenste igen :O kan dette mon være rigtigt?????? Håber i forstår min lidt kringlede beskrivelse. Kristian |
ja hvis du er momsreg så koster importmoms ikke noget for det er samme beløb (25% af pris inkl fragt) som importmoms under salgsmoms som under købsmoms. De fleste regnskabsprogrammer har konto til det
ellers læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html