Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snyd med domænenavn - advarsel

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

For ca 1. måned siden blev kontaktet af en energisk web-konsulent, som var blevet anmodet af en af sine kunder, om at registrere en hel stribe domæne navne, som havde samme navn som mit firmas domænenavn, men hvor hans kunde ønskede at registrere endelserne med .COM - .EU -  .BIZ  - .INFO og .DE.

Han ville blot gøre mig opmærksom på det uheldige i at hans kunde forsøgte at lægge sig så tæt op af mit domænenavn, idet han sagde at han havde forstået at hans kunde ville forsøge at drage fordel af lægge sig så tæt op af mit domænenavn, at han kunne få ledt trafik over på sin hjemmeside, ved at kunder ville kommet til at skrive mit domænenavn med en af de endelser som han nu havde fået besked på at registrere, i den tro at de endte på min hjemmeside, men hvor de i virkeligheden endte på en helt anden hjemmeside.

Han var så venlig at tilbyde at registrere navnene til mig før han ville registrere dem til sin kunde, formedels en betaling på "kun" 250 Euro (ca 2.000 kr. )

Han kontaktede mig telefonisk 3-4 gange den første dag hvor jeg, hvor jeg holdt ham hen med et løfte om at ville vende tilbage imorgen med et svar. Det som jeg brugte den mellemliggende tid på, at skyndsomt at gå ind på https://www.one.com/admin/preparelogin.do og her registrere de samme navne for kun 95,- kr.

Næste dag domænenavnene således ikke længere ledige med de endelser som han forsøgte at sælge til mig, og jeg hørte ikke videre fra ham.

Dette til advarsel hvis du også bliver kontaktet af sælgeren.

Med venlig hilsen

Bent

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror såmænd at du kunne have sparet de 95 kr. + løbende udgifter. Det var vist et lidt-for-smart-salgsstunt.

Jeg har oplevet noget lignende, nemlig en telefonsælger der tilfældigvis kunne tilbyde mig et fantastisk domæne der passede lige til min branche, for 2000 kr. Han gav nærmest udtryk for, at han "ejede" domænet.
Under telefonsamtalen fik jeg tjekket dk-hostmaster hvor det var ledigt, og købte så domænet af min sædvanlige udbyder, da det ikke var noget helt dumt forslag :-)

Men ingen tvivl om at de kan narre mange, der ikke kender så meget til køb af domæner.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)