Syntes den Google Maps funktion til at se hvor Aminoerne bor er ret cool, så tænkte, at jeg da lige ville have sådan en intern side til at vise mine kunder på. Desværre er licens-betingelserne for Google Maps således, at hvis man vil bruge det i en applikation/website der ikke er offentlig tilgængelig, så skal man betale for det. Startende ved 10.000$ - lidt for dyrt til et "for sjov" projekt.
øv øv.
www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.
Det er er jo en af grundene til vi så sagtens kan overlever med de reklamer der nu er på denne side. =) så at Marin.crew kan få råd til spas som det plus det her "okay" community software
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau
Amino skal netop ikke betale for Google Maps, da de jo viser kortet til alle. Det er kun hvis det er til intern brug, eller det kræver login af brugerne for at se kortet, at det begynder at koste penge.
www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.
Amino skal netop ikke betale for Google Maps, da de jo viser kortet til alle. Det er kun hvis det er til intern brug, eller det kræver login af brugerne for at se kortet, at det begynder at koste penge.
Tror godt nok også det var lidt forkert vægtet, hvis amino havde brugt over $10000 på denne map-funktion
Men du har ret - det er godt nok dyrt. Men på den anden side kan jeg også godt følge google, da folk på den anden måde nemt kunne misbruge deres service eller videresælge det i forbindelse med noget software. At fx amino bruger den herinde, giver jo også god credit til google - hvilket det andet ikke gør, på samme måde.
Så skal vi bare have en geografi-tråd til de københavnere, der tror at Østerbro er deres by og landet København, hvordan verdenen hænger sammen :). Jeg var ellers lige overrasket over at der boede to Amino'er på Østerbro i Aalborg ligesom jeg - men så er det bare et bare kjøvenhavnere :p... det er også dem der indrykker jobannocer uden at angive by men blot vejnavn.
... det var så min kæphest.
Du kan ikke lade kortet være offentlig og så undgå de $10.000 ?
Du kan ikke lade kortet være offentlig og så undgå de $10.000 ?
Tjo... syntes måske bare ikke det rager alle folk hvem og hvor mange kunder jeg har. Kunne jo selvfølgelig lade den være "offentlig" i den forstand, at jeg bare ikke linker til siden nogen steder fra. Så er den offentlig, hvis man lige kender adressen.