Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af moms på fragt, ved oprettelse af faktura til kunden ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har indtil videre købt porto/fragt gennem Postdanmark, som er uden moms. Nu har jeg fået en aftale med SwipBox som lægger moms oven på deres fragt priser. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg bogføre det i Dinero. Når jeg opretter en faktura til kunden, benytter jeg feltet "Salg af fragt - privatpakker(momsfri)", når jeg sælger fragt til kunden, købt gennem Postdanmark.

Hos SwipBox har jeg fået en aftale på 30 kr + 25% i moms + 10% i gebyr = 30 kr + 7,5 kr + 3,75 kr = 41,25 kr i alt. Jeg har tænkt mig at opkræve 33 kr af kunden, hvis de benytter SwipBox, men er meget i tvivl om hvordan jeg skal bogføre det.

I Dinero er der et felt der hedder "Salg af fragt - erhvervspakker(momspligtig)". Jeg går ud fra jeg skal bruge dette felt, da der er moms indblandet i denne fragt. Men hvis jeg tilføjer de 33 kr under dette felt når jeg laver fakturaen, går der så ikke kuk i momsregnskabet, eller er det sådan det skal gøres ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 12:53

Er der nogle der kan hjælpe med dette problem ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:57

Hej, 

Du skal starte med at bogføre fragten under Køb, da det er en ydelse du har købt af SwipBox. Dette gør du under: Køb -> Opret køb -> Beløb inkl. moms: 37,5 -> Konto: Fragt med moms -> Ny linje -> beløb inkl. moms: 3,75 -> Konto: porto og gebyrer, hvis der ikke er moms på gebyret, som du ikke har angivet der er. 

Når du sælger en vare, kan du oprette en ny linje og kalde den fragt og vælge konto 'Salg af fragt - erhvervspakker (momspligtig)'.

Det er op til dig om du sælger din fragt billigere end du selv har købt den for. Konsekvensen er at du ikke får dækket hele din udgift til fragten.

DBH Manja

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)