Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms-registreret til ikke-momsregistreret

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 24. Jun 12
Indlæg ialt: 55
Fra  Forkoelelsessaar.dk Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej startup-fellows! 

Er der nogen der ved, om man kan ændre sin virksomhed fra at være momsregistreret til ikke at være det?

Jeg har fortrudt, at jeg har momsregistreret min virksomhed, da jeg oprettede den, da jeg ikke har særlig mange udgifter, og synes der er meget administrativt arbejde ved at have en momsregistreret virksomhed.

Kan man ændre det, eller er den eneste løsning at starte en ny? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

momsregistrering giver som jeg husker det pligt i 2 år fra registrering, så før det kan du ikke ændre før det, og du kan ikke stifte ny personlig uden moms heller i den tid  Check lige om de 2 år er korrekt husket

Du kan da bare bruge et regnskabsprogram - ex dinero i gratis version, så er der da ikke meget administration i det. Husk også, at hvis du kan forude din oms kommer over 50.000 kr på 12 mdr så skal du under alle omstændigheder være momsregistreret

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det link hander om at lukke virksomhed og så er der jo ikke en pligt - men ER man momsregistreret er jeg noget nær stensikker på det binder fra registrering og 24 mdr frem - Man kan ikke forsætte som ikke momspligtig bare i så fald. Jeg har ikke tid til at finde paragraf men har det noteret fra Henrik Koudal så eg er ret sikker på den er god nok. Man kan lukke og holde op med at drive virksomhed selvsagt og dermed undgå moms - men ikke bare forsætte hvis det ikke er ud over fristen - også lige som Tonny som revisor bekræfter her http://www.amino.dk/forums/t/159437.aspx 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Momslovens § 49. stk. 2 fremgår følgende:

§ 49. Den, der erhvervsmæssigt leverer varer og ydelser, og som efter § 48 er undtaget fra registreringspligten, kan vælge at lade sig registrere.

Stk. 2. Registrering efter stk. 1 skal omfatte en periode på mindst 2 kalenderår.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
Du kan finde lidt her. Her står ingenting om pligt vedrørende 2 år, så hvis du kommer igennem må det bare være ok: https
og hvis du følger den - ja så lukker du din virksomhed helt - for som Tonny bekræftede, så kan du ikke afmelde moms før 24 mdr efter du tilmeldte dig - og så forsætte som ikke momsregistreret - Dit CVR forsvinder helt ved den øvelse vel jeg mene (det at afmelde moms er den gamle traditionelle måde at lukke på) og du får ikke lov at starte uden moms igen -  men mon ikke de vil ha set det i processen

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)