Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afmelde momsregistrering - muligt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København / Barcelona
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle..

Jeg har nogle spørgsmål ang. mit firma og moms, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med :-).

1) Jeg er pt. momsregistret og har været det i lidt over ½ år. Jeg har betalt moms af mine salg og trukket moms fra mine køb i hele perioden. Jeg har så fundet ud af, at jeg ikke kommer til at overstige 50.000 i omsætning det her år og nok heller ikke næste. Dertil vil jeg så spørge om det er muligt (og en god ide?) at afmelde moms.. Altså ikke at være momsregistreret mere.

2) Hvis det er muligt, skal man så stadig betale de 25% i salgsmoms tilbage til skat af ens salg? Og så skal alt overskuet bare indgå i B-skat?

3) Kan jeg stadig importere tøj fra USA?

Mvh og på forhånd tak

Thomas

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 13:42
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas

Du kan afmelde dig inden på Virk.dk - du skal bruge nemid eller digital sinagtur ...

1: du slipper for at indberette, men kan så heller ikke trække købsmoms fra mere når du køber noget til firmaet.

2: det er ikke overskuet du skal betale b-skat af, men din omsætning, dvs. hele din indtægt. Eftersom du ikke har noget cvr. har du ikke noget firma og dermed kan du ikke trække noget fra i din indkomst

3: pas

vh

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:11

Hej Thomas

Thomas Bak:
1) Jeg er pt. momsregistret og har været det i lidt over ½ år. Jeg har betalt moms af mine salg og trukket moms fra mine køb i hele perioden. Jeg har så fundet ud af, at jeg ikke kommer til at overstige 50.000 i omsætning det her år og nok heller ikke næste. Dertil vil jeg så spørge om det er muligt (og en god ide?) at afmelde moms.. Altså ikke at være momsregistreret mere

Det kan du ikke med mindre, der er tale om virksomhedsophør. Du kan ikke overgå til ikke registreret virksomhed, når først du er tilmeldt. Tilmeldingen binder i 2 år, så vidt jeg husker.

Vedr. pkt. 2 så er det ikke aktuelt jvf. svar på pkt. 1

Pkt. 3 kan man ikke uden at være momsregistreret, idet det kræver en importørregistrering.

Tonny

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)