Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til finansiering og budget

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er medejer af en IT virksomhed, der er i sidste stadie af udviklingen af spilsite med integrerede multiplayer, community og gaming features. Vores fokus er at optimere samarbejde og brugergenereret indhold, der fungerer både på mobilen og i browseren med 3D-grafik. Med andre ord er vores vision at skabe et gaming 3.0 community. Version 1.0 er klar 1. januar. Det var så salgstalen :-) 

I øjeblikket er jeg i færd med at udvikle en forretningsplan, der skal præsenteres for investorer i næste måned, og i den forbindelse har jeg et par spørgsmål, hvor jeg håbede nogle af de dygtige finansielle gutter herinde kunne bidrage med et par råd. Først et par grundlæggende oplysninger. Vi leder efter €900.000 delt i to finansieringsrunder på €500.000 og €400.000; vi tilbyder 40% i equity; og vi regner med et return on investment på 10-15 gange efter exit, der forventes at være inden for fem år.

Jeg har opstillet tre salgsscenarier, og har taget udgangspunkt i det første. Her viser der sig ikke profitabilitet de første tre år. Er dette acceptabelt eller vil det være et problem i investors øjne?

Kræver en investor internal rate of return eller er de tilfredse med deres afkast ved et exit?  

Hvilke investeringsfirmaer vil I anbefale til vores produkt/virksomhed, på grundlag af det stadie vi er i udviklingen (det behøver ikke nødvendigvis være dansk)? 

Alle råd, kommentarer og spørgsmål er velkomne og påskønnet :-) 

Bedste hilsner

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 12:14

Der er jo rigtig, rigtig mange investorer, som I kan tage kontakt til. Det er bare at "google" :-)

Det er virkelig en svær situation, som I står i, og jeg vil foreslå Jer (forventer dog I har det allerede) at have rådgivere med i processen (de penge vil være godt givet ud). 

1) At der ikke er profitabilitet indenfor de næste tre år behøver ikke være et problem. Dog vil investor have et højere krav til afkast ved exit - eftersom risikoen vil være større. NB! husk at opstille et likviditetsbudget, eftersom det er likviditeten I skal overleve på.

2) Investor vil i sine betragtninger indregne et afkastkrav. Derved kan der relativ hurtigt blive "pillet" ved Jeres Equity-%, da investorerne muligvis vil kræve en højere andel for beløbet. - ellers opnår de ikke et - fra deres side - acceptabelt provenue ved exit.

Mvh. Karsten

Tilmeldt 7. May 07
Skrevet kl. 17:47

Tak for det hurtige, Karsten :-)

Helt sikkert værdifulde input. Jeg har selvfølgelig både en advokat og en revisor, jeg kan spørge til hjælp, men jeg kan godt lide at nørkle med det selv, før jeg afleverer et udkast.

Vedr. investorer har jeg et godt overblik over markedet, men vil selvfølgelig gerne lære mere og eventuelt høre om der var nogen, der kendte til investorer, der havde erfaring inden for vores felt og gjorde sig med early stage investment, som vores projekt nok vil gå under.

Igen tak for hjælpen!

Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:28

Hvor mange vil en evt. investorer kunne forvente i afkast?

The creators of 24Goal.com online resultservice!
Tilmeldt 7. May 07
Skrevet kl. 12:12

Efter råd med vores revisor, har vi justeret vores afgivelse af equity. Men afkast vil være 10-15 gange investering efter 5 år. Dette er baseret på vores salgsscenarier, væksten på markedet og salget af lignende sites som Club Penguin og Pogo.com.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)